چوواشیا و ایران در حال سازماندهی سرمایه گذاری مشترک در صنعت برق

ایران
ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.08.2023
اشتراک
دورنمای این همکاری با اولگ نیکولایف، رئیس جمهوری چوواشیا و داوود میرزاخانی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کازان مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، میرزاخانی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کازان اعلام کرد: برای آشنایی با ظرفیت‌های منطقه، بنگاه‌ها و فرصت‌های اجرای پروژه‌های مشترک در زمینه صنعت برق و یا تامین تجهیزات برای تولید تابلوهای برق جهت عرضه به ترکیه و ایران آمده‌ایم.
همانطور که رئیس منطقه چوواشیا گفت، حدود 200 شرکت در حوزه برق در این جمهوری فعالیت می کنند که تجهیزات نیروگاه های تولید، نیروگاه های هسته ای، آبی، حرارتی، کل خط سیستم توزیع، از جمله موارد مبتنی بر فناوری های دیجیتال مدرن را تولید می کنند.
این شرکت ها رقیب شرکت های مطرح دنیا در این زمینه هستند.
میرزاخانی خاطرنشان کرد: ایران آماده واردات محصولات مورد نیاز خود است. سرکنسول ایران در کازان گفت: شرکت "اکرا" تجهیزات لازم را دارد، ما می توانیم با آنها کار کنیم و از آنها خرید کنیم.
Грузовые контейнеры в порту Одессы - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.05.2023
روسیه امیدوار به امضای سریع توافقنامه تجارت آزاد میان ایران و اوراسیا است
گفتنی است، گردش تجارت خارجی منطقه چوواشیا روسیه با ایران در نیمه اول سال 2023 بالغ بر 567.3 هزار دلار بوده و نسبت به مدت مشابه سال قبل 6.3 برابر شده است که با احتساب صادرات 5.6 برابر شده است.
بیشتر از همه، کاکائو و فرآورده های کاکائو به ایران (53 درصد صادرات به ایران)، محصولات نهایی از غلات، آرد، نشاسته یا شیر، شیرینی آردی (41 درصد) صادر می شود.
رئیس منطقه چوواشیا همچنین از ایده همکاری در زمینه فرهنگ پیشنهاد سرکنسول حمایت کرد. به عنوان مثال پیشنهاد می شود از فرصت های منطقه در زمینه آموزش پرسنل استفاده شود. دانشگاه پداگوژی چوواش در نظر دارد دوره های آموزش زبان فارسی با زبان مادری و همچنین دوره های زبان روسی را در ایران راه اندازی کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала