گزارش و تحلیل

سیاست اوکراینی آمریکا فاجعه است، از هر طرفی که نگاه کنیم

© AP Photo / J. Scott Applewhite اوکراین آمریکا
 اوکراین آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.08.2023
اشتراک
رسانه: درگیری در اوکراین گران ترین و "نجس ترین" عملیات خارجی در تاریخ ایالات متحده خواهد بود.
استفان براین کارشناس ارشد مرکز سیاست امنیتی در موسسه یورک تاون آمریکا برای "آسیا تایمز" هنگ کنگ نوشت:
بایدن برای حمایت از اوکراین 24 میلیارد دلار دیگر از کنگره درخواست کرد. اما در مقایسه با آنچه پس از پایان جنگ باید خرج شود، این یک چیز کوچک است. بر اساس داده های سال اول عملیات نظامی در اوکراین (فوریه 2022 تا فوریه 2023)، بانک جهانی، هزینه بازسازی اوکراین را 411 میلیارد دلار در طول ده سال برآورد کرد. اما اگر دوره زمانی فوریه تا اوت 2023 را اضافه کنیم، 600 میلیارد دلار یا حتی بیشتر به دست می آوریم - به هر حال بیش از نیم تریلیون دلار. و این در صورتی است که جنگ فردا متوقف می شد.
برای مقایسه: برنامه بازسازی پس از جنگ در عراق 60 میلیارد دلار هزینه داشت. البته به دلیل سوء مدیریت، فساد و برنامه ریزی بد بسیاری از کمک ها از دست داده شد.
برای حمایت از افغانستان (با وجود اینکه جنگ در این کشور ادامه داشت) آمریکا در طول دوازده سال 90 میلیارد دلار هزینه کرد. شکی نیست که بخش عمده این کمک ها یا دزدیده شده و یا مانند تجهیزات گران قیمت نظامی آمریکایی در دست طالبان (سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه) باقی مانده است.
تامین مالی اوکراین باید به مدت ده سال حفظ شود و سالانه کمتر از 60 میلیارد دلار نباشد.
کی یف در حال آماده سازی یک اقدام تحریک آمیز با استفاده از کلر در شهر خرسون است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.08.2023
پیشگویی آلمان در باره سرنوشت اوکراین
آلمان متعهد شد از اوکراین به میزان 5 میلیارد دلار سالانه "تا زمانی که لازم باشد" حمایت کند. اما این وعده ارزش یک مارک وایمار را ندارد، زیرا دولت کنونی آلمان به زودی سقوط خواهد کرد. اقتصاد بریتانیا نیز درگیر آشفتگی است. خلاصه، عمو سام باید دوباره هزینه کند
شاید واشنگتن می خواهد عملیات نظامی را هر چه طولانی تر کند. در این صورت ایالات متحده مجبور نخواهد بود برای بازسازی اوکراین پول خرج کند. و فقط به کمک های نظامی (سلاح و سایر لوازم) و حمایت های بودجه ای (حقوق کارکنان دولت) اکتفا کند. در واقع، این همان چیزی است که سیاست دولت بایدن به آن اکتفا می کند.
اما آمریکا در حال ورود به دوره انتخابات است و اکثر آمریکایی ها مخالف تخصیص کمک های بیشتر به اوکراین هستند. حتی برخی از دموکرات‌ها، مانند رابرت کندی جونیور، در حال حاضر علیه حمایت بیشتر از این جنگ هستند. آیا کنگره می خواهد برای درگیری ابدی پول خرج کند؟
اوکراین آشکارا یک تعهد بازنده است. مدت هاست که مشخص شده است که این کشوربه شدت فاسد است. سیاستمداران اوکراینی، از جمله خود زلنسکی، ثروت خود را به خارج از کشور برده اند (حتی قبل از روی کار آمدن، زلنسکی یک ویلا در توسکانی (ایتالیا) در کنار دریا خرید و اکنون آن را با مبلغ 12 هزار یورو در ماه به مشتریان روسی اجاره می دهد).
اف-16 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.08.2023
ژنرال نیروهوایی آمریکا: روسیه آماده انهدام اف-16 در آسمان اوکراین
در این ماه، او همه روسای ادارات ثبت نام و سربازی ارتش اوکراین را برکنار کرد، زیرا آنها جوانانی را که نمی خواستند جبهه بروند با دریافت رشوه از ثبت نام حذف می کردند. هانتر بایدن در تحقیقات پرداخت های غیرقانونی و سایر فعالیت های مشکوک، از جمله فعالیت های مربوط به هلدینگ اوکراینی "بوریسما" ظاهر می شد.
هنگامی که پول "کلان" برای بازسازیاوکراین سرازیر شود، مقامات سیاسی و نظامی آن کشور به همکاران آمریکایی خود کمک خواهند کرد تا آنها هم جیب های خود را با اشتیاق فراوان پر کنند. طبعاً برخی از شرکت‌های آمریکایی فعالیت‌های لابی‌گری قدرتمندی را در حمایت از اوکراین آغاز خواهند کرد. ما قبلاً این را در بازسازی عراق دیده‌ایم.
در نتیجه، اوکراین به گران ترین عملیات در تاریخ ایالات متحده تبدیل می شود. طرح مارشال برای بازسازی اروپا پس از جنگ جهانی دوم 13.3 میلیارد دلار هزینه برای ایالات متحده داشت. با نرخ سال 2023، این مبلغ 173 میلیارد دلار خواهد بود که حدود یک سوم هزینه بازسازی اوکراین است.
آمریکایی ها حق دارند بپرسند: با این هزینه های هنگفت چه چیزی نصیب ما می شود؟ سیاست "اوکراینی" ایالات متحده، صرف نظر از اینکه چگونه به آن نگاه کنیم، یک فاجعه است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала