وزارت خارجه روسیه: بریکس "لحن دستور کار جهانی" را تغییر می دهد

© Sputnikآغاز پانزدهمین نشست سران بریکس به میزبانی آفریقای جنوبی
آغاز پانزدهمین نشست سران بریکس به میزبانی آفریقای جنوبی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.08.2023
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: نشست بریکس که در ژوهانسبورگ برگزار می شود، رویدادی مهم است که "لحن دستور کار جهانی" را تعیین می کند.
به گزارش اسپوتنیک، "ماریا زاخارووا" سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در رادیو اسپوتنیک گفت:" این فقط یک نشست سران نیست، این فقط یک جلسه پروتکلی رهبران نیست که برنامه ریزی شده است. هیچ چیز شبیه این نیست. این یک رویداد مهم است. زیرا بریکس جامعه ای از دستاوردهای واقعی است. این جامعه ای از کشورها و مردمی است که در یک لحظه حیاتی برای کره زمین، دستور کار مثبتی را ارائه می دهند. یک دستور کار مثبت اقدامی برای حساسیت عمومی نیست. این چیزی نیست که حواس را از مسائل فوری منحرف کند. به سؤالات مبرم پاسخ می دهد و برنامه ای ارائه می دهد، یک استراتژی برای توسعه آینده برای غلبه بر بحران های موجود، که با اراده کسانی که خود را استثنایی می نامند ایجاد شده است".
این دیپلمات معتقد است که دستور کار نئولیبرال غربی دوران خود را گذرانده است.
زاخارووا تشریح کرد:" برای همه، حتی برای کسانی که تا آخرین لحظه از این برنامه نئولیبرالی غربی دفاع کردند، آشکار است که به بن بست مطلق رسیده و در حال بلعیدن خود است. و حتی بیشتر از آن، نمی تواند به سوالاتی که اکثریت جمعیت سیاره ما را نگران می کند پاسخ دهد: فلسفه آینده چیست؟ و دستور کار آن فردا که از قبل رسیده چیست؟ چه باید کرد و به کجا رفت، بر چه اساسی جهان را ساخت؟ غرب قادر به پاسخگویی به مشکلات سیستمی ناشی از هژمونی خود نیست. اجلاس سران بریکس در واقع تعیین کننده خواهد بود و در حال حاضر لحن برنامه جهانی را تعیین می کند، که باید به همه آن بحران ها و چالش های ایجاد شده توسط هژمونی بلندمدت ایدئولوژی غربی پاسخ دهد. ایدئولوژی ای که در دهه های اخیر آن را نئولیبرالیسم غربی نامیده اند. او خودش را از بین برد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала