تبریک پوتین به هند برای موفقیت در عملیات فضایی این کشور

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین برای شرکت در اجلاس های سران سیکا و روسیه و آسیای مرکزی وارد آستانه شد
پوتین برای شرکت در اجلاس های سران سیکا و روسیه و آسیای مرکزی وارد آستانه شد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.08.2023
اشتراک
پوتین فرود موفقیت آمیز کاوشگر "چاندرایان-3" بر سطح ماه را به هند تبریک گفت.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از بخش رسانه ای کاخ کرملین، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه فرود موفقیت آمیز ایستگاه فضایی ""چاندرایان-3" هند بر روی سطح ماه و در محدوده نیمه جنوبی این کره را به دراوپادی مورما رئیس جمهور و نارندرا مودی نخست وزیر این کشور تبریک گفت.

در این اطلاعیه آمده است: "ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به دراوپادی مورما رئیس جمهور و نارندرا مودی نخست وزیر در خصوص فرود موفقیت امیز ایستگاه فضایی هند "چاندرایان-3" بر روی ماه و در محدوده نیمه جنوبی آن، تبریک گفت".

پرچم هند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.08.2023
هند اولین کشور جهان شد که با موفقیت یک فضاپیما را در قطب جنوبی ماه فرود آورد + فیلم
پوتین افزود که فرود موفقیت آمیز کاوشگر هندی "چاندرایان-3" - قدم بزرگی در شناسایی فضا می باشد و بیانگر توسعه چشمگیر هند در حوزه علمی-فناوری می باشد.
رهبر روسیه تبریک صمیمانه آرزوی موفقیت های جدید را به رهبران و مجموعه سازمان تحقیقات فضایی هند ابلاغ نمود.
شایان ذکر است ایستگاه فضایی روباتیک هندی Chandrayaan-3 در 14 جولای به فضا پرتاب شد و در 5 آگوست وارد مدار ماه شد. این ایستگاه چندین مانور برای نزدیک شدن به ماه انجام خواهد داد تا زمانی که مدار آن به 100 کیلومتر از این قمر کره زمین نرسید . ماژول فرود Vikram در 17 آگوست از ایستگاه جدا شد و پیش از این دو عملیات برای پایین آوردن مدار خود انجام داده بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала