پوتین: روسیه وارد پنج اقتصاد بزرگ جهان شد

© Sputnik / Павел Бедняков /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین
پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.08.2023
اشتراک
رئیس جمهور روسیه گفت، روسیه در سال 2022، علی رغم پیش بینی های بدبینانه برای اقتصاد روسیه، وارد پنج اقتصاد بزرگ جهان شد و از نظر برابری قدرت خرید و حجم اقتصادی از آلمان پیشی گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه در جلسه شورای توسعه استراتژیک و پروژه های ملی گفت:" علیرغم پیش‌بینی‌های بدبینانه‌ای که به نظر می‌رسید و هنوز هم گاهی اوقات از سوی برخی کارشناسان، در درجه اول، البته کارشناسان غربی به گوش می‌رسد، روسیه با وجود همه این پیش‌بینی‌ها تا پایان سال 2022 وارد پنج اقتصاد بزرگ جهان شد".
رئیس جمهور روسیه داده های بانک جهانی محاسبات تولید ناخالص داخلی در برابری قدرت خرید را به یاد آورد. بر اساس این شاخص، روسیه پس از چین، آمریکا، هند و ژاپن در رتبه پنجم جهان قرار گرفت و از آلمان پیشی گرفت. در عین حال، از نظر تولید ناخالص داخلی، در پایان سال 2022، اقتصاد روسیه پس از ایالات متحده، چین، ژاپن، آلمان، هند، بریتانیا و فرانسه به رتبه هشتم رسید.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود اضافه کرد:" تولیدکنندگان ما در حال اشغال بازارهای جدید هستند، از جمله آنهایی که خود شرکت های غربی برای ما خالی کرده اند. سرمایه‌گذاری‌های کلان دولت در زیرساخت‌ها و امکانات سرمایه‌ای، به نوبه خود، فعالیت سرمایه‌گذاری کسب‌وکار خصوصی را تحریک می‌کند. متذکر می شوم که در این مسیر به فعالیت خود ادامه خواهیم داد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала