لاوروف برای شرکت در اجلاس سران بریکس وارد آفریقای جنوبی شد + فیلم

© Sputnik / Антон Денисов /  مراجعه به بانک تصاویر بریکس
بریکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.08.2023
اشتراک
رهبران چین، هند، برزیل و آفریقای جنوبی در اجلاس بریکس که به صورت حضوری در 22 تا 24 آگوست در ژوهانسبورگ برگزار می شود، شرکت خواهند کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز 22 اوت (سه شنبه) وارد ژوهانسبورگ شد و در اجلاس بریکس شرکت خواهد کرد.
اجلاس بریکس 22 تا 24 آگوست در آفریقای جنوبی برگزار می شود. سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، نماینده فدراسیون روسیه در این نشست است و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز به صورت ویدئویی در این نشست شرکت خواهد کرد.
پیش بینی می شود موضوعات اصلی در دستور کار رهبران، گسترش سازمان و گذار به ارزهای ملی باشد.
وزارت خارجه آفریقای جنوبی پیشتر گزارش داده بود که 23 کشور به طور رسمی برای پیوستن به بریکس درخواست داده اند و تعدادی از کشورها نیز علاقه خود را در سطح غیر رسمی اعلام کرده اند. در مجموع، آفریقای جنوبی 67 کشور "جنوبی جهانی" و آفریقا را به این اجلاس دعوت کرده است.
در سال 2022، بریکس اعلام کرد که تعداد کشورهای عضو را افزایش خواهد داد تا این سازمان فراگیرتر شود. حداقل 19 کشور از جمله آرژانتین، ایران، الجزایر، تونس، ترکیه، عربستان سعودی و مصر تمایل خود را برای پیوستن به این بلوک اقتصادی ابراز کرده اند.
همانطور که مزووکیله ماکتوکا سفیر آفریقای جنوبی در مسکو گفت، همه اعضای بریکس از گسترش آن استقبال می کنند، اما لازم است که نحوه پذیرش اعضای جدید مشخص و این موضوع باید به طور جمعی تصمیم گیری شود. امروز بریکس برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی را متحد می کند. در ابتدای سال جاری ریاست این سازمان از چین به آفریقای جنوبی منتقل شد و تا پایان سال 2023 ادامه خواهد داشت و سپس به کشور بعدی منتقل می شود.
تکمیل می شود...
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала