- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

سرنگونی پهپاد در حومه مسکو + فیلم

© AFP 2023 / STRINGERحمله پهپادی به کراسنوگورسک در حومه مسکو
حمله پهپادی به کراسنوگورسک در حومه مسکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.08.2023
اشتراک
ارتش اوکراین مرتباً سعی می کند با کمک پهپادها به مسکو و حومه پایتخت روسیه حمله کند.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی سوبیانین، شهردار پایتخت روسیه اعلام کرد که نیروهای پدافند هوایی دو پهپاد تهاجمی اوکراین را در منطقه مسکو سرنگون کردند.
در این پیام آمده است: "پدافند هوایی دو پهپاد تهاجمی را سرنگون کرد. یکی در منطقه کراسنوگورسک و دیگری در منطقه چاتسوف. نیروهای ویژه به محل حادثه رفتند."
بدین ترتیب پدافند هوایی در روزهای 19، 20 و 21 اوت از حمله به تأسیسات پایتخت جلوگیری کردند. در 18 اوت، سامانه پدافند هوایی یک پهپاد را منهدم کرد که لاشه آن در منطقه اکسپوسنتر سقوط کرد و به نمای غرفه آسیب رساند. دو دستگاه دیگر در 10 اوت سرنگون شدند.
در پی انهدام پهپاد اوکراین در کراسنوگورسک در حومه مسکو، یک ساختمان ۲۵ طبقه آسیب دید و قطعات پهپاد منهدم شده روی زمین افتاده است. نما و شیشه های این ساختمان و خودروهای پارک شده در مجاورت این ساختمان نیز آسیب دیده اند.
خودروهایی که در آن نزدیکی پارک شده بودند نیز آسیب دیدند. بسیاری از ساکنان، ساختمان را ترک کردند به خیابان رفتند، نیروهای اورژانس از جمله یک آمبولانس در محل حاضر شد. امدادگران ساختمان آسیب دیده را بازرسی می کنند.
در پیاده رو نزدیک ساختمان تکه هایی از یک هواپیمای بدون سرنشین و قسمت هایی از چهارچوب پنجره‌ها، قطعاتی از نما وجود دارد. این محل بسته شده است.
یکی از ساکنان این ساختمان آسیب دیده در کراسنوگورسک گفت که از صدای بلندی بیدار شد، پنجره های آپارتمانش شکسته شده است. ماشین او نیز آسیب دیده. اکنون به گفته وی، امدادگران و پلیس در این ساختمان کار می کنند، هنوز مشخص نیست ساکنان چه زمانی می توانند به آپارتمان های خود بازگردند. این زن افزود که تمام سرویس های خدمات اورژانس سریع به محل وقوع حادثه رسیدند.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد تلاش رژیم کی یف برای انجام حملات تروریستی با هواپیماهای بدون سرنشین خنثی شد. این وزارتخانه افزود: دو پهپاد در حومه شهر مسکو توسط سامانه پدافند هوایی شناسایی و منهدم شدند. همچنین و دو پهپاد دیگر در منطقه بریانسک توسط سیستم‌های پدافند هوایی شناسایی و توسط سیستم‌های جنگ الکترونیک منهدم شدند. گزارش شده که این حملات هیچ تلفات جانی نداشته است
پهپاد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.08.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
بر اثر سقوط لاشه یک پهپاد در منطقه مسکو دو نفر مجروح شدند+ عکس
پیشتر، به گفته وزارت دفاع روسیه، شب 30 ژوئیه سال 2023 میلادی، سه پهپاد در این حمله شرکت داشتند: یکی از آنها در هوا بر فراز منطقه اودینتسوف در منطقه مسکو منهدم شد، دو هواپیمای دیگر با جنگ الکترونیک سرکوب شدند، قطعات آن ها در محوطه شهر مسکو سقوط کردند. حملات پهپادهای قبلی به مسکو: در 4 ژوئیه، چهار هواپیمای بدون سرنشین در حومه مسکو سرنگون شدند. به کسی آسیبی نرسید، بر اثر سقوط قطعات پهپاد یک انبار خالی آتش گرفت.
در 24 ژوئیه، هواپیماهای بدون سرنشین به دو ساختمان غیر مسکونی در پایتخت حمله کردند. همانطور که سوبیانین، شهردار مسکو اطلاع داد، تلفات جانی یا خسارات جدی در پی نداشت. در 28 ژوئیه یک پهپاد دشمن بر فراز مسکو توسط نیروهای وزارت دفاع سرنگون شد. هیچ کس صدمه ای ندید، هیچ تخریبی به ثبت نرسید.
در اوایل آخرین هفته ژوئیه 2023، سیستم‌های جنگ الکترونیک روسیه دو پهپاد را از کار انداختند که در خیابان‌های کومسومولسکی و لیخاچف سقوط کردند. شیشه های دو ساختمان غیر مسکونی شکسته شد، کسی آسیب ندید. روز جمعه، یک سامانه پدافند هوایی یک پهپاد را در منطقه مسکو سرنگون کرد، هیچ خسارات یا خرابی ببار نیامد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала