- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

بر اثر سقوط لاشه یک پهپاد در منطقه مسکو دو نفر مجروح شدند+ عکس

© Sputnik / Vitaliy Timkiv /  مراجعه به بانک تصاویر پهپاد
پهپاد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.08.2023
اشتراک
نیروهای پدافند هوایی در حین انجام وظیفه، یک هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی را بر فراز منطقه حومه مسکو شناسایی و با استفاده از جنگ الکترونیک سرکوب کردند.
به گزارش اسپوتنیک، به گزارش وزارت دفاع روسیه در منطقه "روزا" در حومه مسکو، یک حمله هواپیمای بدون سرنشین خنثی شد.
در اعلامیه وزارت دفاع روسیه آمده است:"روز 21 اوت، حدود ساعت 06:50 به وقت مسکو، تلاش رژیم کی‌یف برای انجام یک حمله تروریستی با استفاده از هواپیمای بدون سرنشین شکست خورد.
نیروهای پدافند هوایی در حین انجام وظیفه، یک هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی را بر فراز قلمرو منطقه مسکو شناسایی و با استفاده از جنگ الکترونیک سرکوب کردند".
در اعلامیه تصریح شده است که پهپاد با از دست دادن کنترل، در منطقه شهرک پاکروفسکویه سقوط کرد و به کسی آسیب نرسید.
در فرودگاه " ونوکووا" محدودیت هایی در پذیرش و پرواز هواپیماها اعلام شد و برخی از پروازها در فرودگاه های دیگر فرود آمدند.
روز 21 اوت، نیروهای پدافند هوایی یک پهپاد دیگر را بر فراز منطقه ایسترین منطقه مسکو منهدم کردند.
در ساعت 08:16 به وقت مسکو، تلاش رژیم کی یف برای انجام یک حمله تروریستی با استفاده از هواپیمای بدون سرنشین از نوع خنثی شد. هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی به موقع توسط نیروهای پدافند هوایی در حال انجام وظیفه بر فراز قلمرو منطقه ایسترین در منطقه مسکو شناسایی و منهدم شد.
ماموران سازمان امنیت فدرال روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.07.2023
انهدام لابراتوار مخفی مواد مخدر تحت کنترل اوکراین در حومه مسکو + فیلم
آندری واروبیوف فرماندار منطقه مسکو در شبکه‌های اجتماعی نوشت: هنگامی که لاشه یک هواپیمای بدون سرنشین در قلمرو دایره شهری ایسترین در نزدیکی مسکو سقوط کرد، دو نفر مجروح شدند، شیشه‌های سه خانه شکسته شد.
دو نفر آسیب دیدند، یک مرد که در مرکز پزشکی بستری شد، و خانمی که از بستری شدن خودداری کرد. نیروهای اورژانس در محل حضور دارند".
علاوه بر این، پهپاد سرنگون شده در منطقه ایسترین در نزدیکی خانه مارگاریتا سیمونیان، سردبیر گروه رسانه ای و کانال تلویزیونی "آر.تی" سقوط کرد.
سیمونیان در شبکه تلگرام نوشت: " یک پهپاد که صبح امروز در منطقه ایسترین حومه مسکو سرنگون شد در خیابان مجاور ما سقوط کرد. به لطف پدافند هوایی ما،تلفات و تخریبی برجای نماند".
سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو در کانال تلگرامی خود تصریح کرد که این پهپاد در حالی که قصد پرواز به سمت پایتخت را داشت، سرنگون شد، هیچگونه ویرانی و خسارت جانی برجای نمانده است.
Большегрузные дроны - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.06.2023
در روسیه پهپاد شناسایی "کومار" با سیستم تثبیت کننده را نشان دادند
گفتنی است، پیشتر کارشناس علوم سیاسی روسیه گفته بود، اوکراین، با حملات پهپادی خود به تأسیسات روسیه، شکست‌ها در جبهه را جبران می‌کند. شرایط میدان نبرد به سود اوکراین نیست. اخیراً ارتش روسیه به برخی از اهداف مهم برای کی یف حمله کرده است، بنابراین آنها حداقل به پیروزی های احساسی نیاز دارند. در این راستا، حمله به مسکو یک پیروزی نمادین و احساسی است که کی یف آن را در داخل کشور خود به عنوان یک برد سریع معرفی می کند.
حملات پهپادی به تأسیسات در پایتخت روسیه و منطقه مسکو از نظر نظامی معنا ندارد، اما از نقطه نظر نمادین از آنها برای "مقادیر تبلیغاتی برای خیرین غربی" استفاده خواهد شد.
سرگئی سابیانین، شهردار پایتخت روسیه گفت که هواپیماهای بدون سرنشین اوکراینی به این شهر حمله کردند. نماهای دو برج اداری شهر کمی آسیب دیدند ولی این حملات قربانی یا مجروح دربر نداشتند. وزارت دفاع روسیه تصریح کرد که رژیم کی یف با سه پهپاد سعی در حمله تروریستی به مسکو داشت، یک پهپاد توسط پدافند هوایی سرنگون شد، دو پهپاد توسط سیستم‌های جنگ الکترونیک سرکوب شدند و با از دست دادن کنترل، در منطقه ساختمان های غیرمسکونی پایتخت روسیه سقوط کردند.
در اعلامیه وزارت خارجه روسیه در خصوص حمله پهپادی به پل کریمه آمده بود: "حمله به پل کریمه توسط رژیم کی‌یف انجام شد. این یک رژیم تروریستی است و تمام ویژگی های یک گروه جنایتکار سازمان یافته بین المللی را دارد. تصمیمات توسط مقامات و ارتش اوکراین با مشارکت مستقیم سازمان های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس و سیاستمداران اتخاذ می شود. ایالات متحده و بریتانیا یک نهاد دولتی تروریستی را مدیریت می کنند.
Флаги России и Украины в зале, где пройдут переговоры روسیه اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.08.2023
طرح های صلح غرب نامناسب برای روسیه و اوکراین
دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه، در مورد دخالت احتمالی غرب در حمله تروریستی به پل کریمه گفته بود که کرملین از "هماهنگی عمیق" رژیم کی‌یف با واشنگتن و تعدادی از پایتخت های اروپایی،آگاه است. بنابراین "توهم"ی در این مورد وجود ندارد.
ما به خوبی می دانیم که هماهنگی بین رژیم کی‌یف و واشنگتن و تعدادی از پایتخت های اروپایی و همچنین اتحاد آتلانتیک شمالی چقدر عمیق است. ما به خوبی می دانیم که چه مقدار اطلاعات از اتحاد آتلانتیک شمالی و از واشنگتن بطور مدام در اختیار کی‌یف قرار می گیرد، بنابراین در اینجا هیچ توهمی وجود ندارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала