سئول: کره شمالی آماده استفاده از سلاح هسته ای است

© AP Photo / Chung Sung-JunПрезидент Южной Кореи Юн Сок Ёль
Президент Южной Кореи Юн Сок Ёль - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.08.2023
اشتراک
رئیس جمهور کره جنوبی در اولین روز رزمایش نظامی مشترک بین سئول و واشنگتن گفت که کره شمالی آماده است تا در صورت وقوع جنگ، تمام سلاح های ممکن از جمله سلاح های هسته ای را برای دستیابی به هدف خود بسیج کند.
به گزارش اسپوتنیک، روز دوشنبه، رزمایش مشترک نیروهای مسلح محلی با ارتش آمریکا (21 تا 31 اوت) در کره جنوبی آغاز شد. این رزمایش بر پاسخ به تهدیدات کره شمالی، مقابله با تهدیدات تروریستی و تمرینات دفاع غیرنظامی در صورت حمله هوایی متمرکز خواهد بود.
یون سوک یول رئیس جمهور کره جنوبی در جلسه شورای امنیت ملی گفت: "کره شمالی برای رسیدن به هدف خود در جنگ، تمام ابزارهای موجود را به طور کامل بسیج خواهد کرد و آماده استفاده از سلاح هسته ای خواهد بود. تمرینات شامل تمرینات پاسخ به حمله احتمالی هسته ای کره شمالی خواهد بود".
وی همچنین تاکید کرد که صلح تنها با "نیروی قاطع" حاصل می شود و قول داد هر "تحریک" کره شمالی را که "از حملات پیشگیرانه هسته ای و آمادگی های نظامی تهاجمی صحبت می کند" "فورا مجازات" کند.
کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی روز دوشنبه آزمایش پرتاب موشک کروز را تماشا و از تمامی تشکل های سطحی و زیردریایی نیروی دریایی کره شمالی خواست تا آمادگی رزمی خود را حفظ کنند و تاکید کرد که هرگونه تمرین "آماده سازی برای جنگ" است.
حتی پیش از این، کانگ سون نام، وزیر دفاع کره شمالی، در سخنانی خطاب به شرکت کنندگان در کنفرانس یازدهم مسکو در مورد امنیت بین المللی، گفت که جنگ هسته ای در شبه جزیره کره فقط موضوع زمان است، زیرا شیدای جنگ هسته ای از سوی ایالات متحده و متحدانش، شبه جزیره کره و شمال شرق آسیا را به کانون جدیدی از جنگ هسته ای تبدیل می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала