رهبر آفریقای جنوبی: از گسترش بریکس حمایت می کنیم

© Sputnik / Павел Бедняков /  مراجعه به بانک تصاویر دیدار روسای جمهور روسیه و آفریقای جنوبی
دیدار روسای جمهور روسیه و آفریقای جنوبی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.08.2023
اشتراک
رئیس جمهور آفریقای جنوبی گفت، بیش از 20 کشور به طور رسمی برای پیوستن به بریکس درخواست داده اند و این کشور از گسترش این سازمان استقبال می کند.
به گزارش اسپوتنیک، "سیریل رامافوزا" روز یکشنبه در سخنانی پیش از آغاز نشست بریکس گفت:"پانزدهمین اجلاس سران بریکس تعدادی از موضوعات از جمله موضوع مهم گسترش احتمالی اعضای بریکس را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد. بیش از 20 کشور به طور رسمی برای پیوستن به بریکس درخواست داده اند و چندین کشور دیگر نیز برای عضویت در خانواده بریکس ابراز علاقه کرده اند. آفریقای جنوبی از گسترش بریکس حمایت می کند".
به گفته وی، برای موثرتر شدن تلاش های بریکس، لازم است با کشورهای دیگری که در آرمان ها و دیدگاه های این سازمان مشترک هستند، مشارکت برقرار کرد".
رهبر آفریقای جنوبی افزود: "بریکس توسعه یافته نشان دهنده گروه متنوعی از کشورها با نظام های سیاسی متفاوت است که تمایل مشترکی برای نظم جهانی متعادل تر دارند".
وی در ادامه افزود: "خوشحالیم که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد به دعوت ما در نشست بریکس شرکت خواهد کرد".
وی تاکید کرد که "در میان مشکلات جدی پیش روی بشریت، آفریقای جنوبی مصمم است تا به سازمان ملل متحد اصلاح شده در مرکز امور جهانی کمک کند." به نظر او، این سازمان اصلی "نیاز به یک اصلاح واقعی دارد تا آن را دموکراتیک، نماینده و کارآمدتر کند."
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص توافق غلات گفت:" ما به مشارکت در مذاکرات در مورد گشایش دریای سیاه برای تسهیل صادرات غلات ادامه می دهیم. ما قاطعانه معتقدیم که گفتگو، میانجیگری و دیپلماسی تنها راه واقع بینانه برای پایان دادن به مناقشه فعلی و دستیابی به صلح پایدار است".
اجلاس بریکس در ژوهانسبورگ 22 تا 24 آگوست برگزار می شود که در آن رهبران چین، هند، برزیل و آفریقای جنوبی حضور خواهند داشت و روسیه با حضور سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه حضور خواهد داشت. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که از طریق ویدئو کنفرانس در این اجلاس شرکت خواهد کرد. در این نشست همچنین ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران نیز حضور خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала