بروز حادثه غیر استاندارد در کاوشگر "لونا-25"

© Sputnik / Roscosmos Press Service/RSC Energia /  مراجعه به بانک تصاویر Автоматическая станция "Луна-25" доставлена на космодром Восточный
Автоматическая станция Луна-25 доставлена на космодром Восточный - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.08.2023
اشتراک
شرکت "روس کاسموس" اعلام کرد که در داخل کاوشگر "لونا-25" حادثه ای غیر عادی رخ داده است.
به گزارش اسپوتنیک، شرکت دولتی "روس کاسموس" اعلام کرده است که در داخل کاوشگر "لونا-25" یک حادثه غیر عادی رخ داده که به آن اجازه ورود به مدار قبل از فرود را با پارامتر های داده شده را نداده است.

در اطلاعیه این سازمان آمده است: "امروز و در راستای برنامه پروازی "لونا-25" حدود ساعت 14:10 پالس برای ورود این ایستگاه به مدار قبل از ورود فرستاده شد. در جریان انجام این عملیات در داخل این ایستگاه خودکار یک حادثه غیر عادی رخ داد که اجازه انجام این مانور با داده های تعریف شده را نداد".

به گفته این نهاد دولتی، متخصصان گروه هدایت در حال حاضر مشغول بررسی شرایط می باشند.
موشک "سایوز 2.1ب" با اولین کاوشگر ماه روسیه در حدود 50 سال اخیر از پایگاه فضایی واستوچنی در ساعت -2:11 به وقت مسکو روز 11 آگوست پرتاب شد.
مهمترین هدف این ماموریت – تحقیق بر روی خاک روی سطح کره ماه برای یافتن یخ می باشد.
ماه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.08.2023
ایستگاه "لونا-25" اولین تصویر از سطح ماه را گرفت + عکس
ایستگاه خودکار "لونا-25" در مجموعه علمی – تولیدی س.ا. لاوچکین طراحی و ساخته شده است. این کاوشگر می بایست به اولین دستگاهی تبدیل شود که فرودی آرام را بر روی نیمه جنوبی کره ماه صورت می دهد و در آنجا از پس ناهمواری های سخت این بخش از این سیاره عبور می نماید. انتظار می رود که این مهم در تاریخ 21 آگوست صورت گیرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала