زمان حمله نظامی جامعه اقتصادی غرب آفریقا به نیجر مشخص شد

© AFP 2023Нигерские военнослужащие во время митинга сторонников военного переворота на стадионе в Ниамее
Нигерские военнослужащие во время митинга сторонников военного переворота на стадионе в Ниамее - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.08.2023
اشتراک
جامعه اقتصادی غرب آفریقا تاریخ تهاجم نیجر را تعیین می کند اما آن را اعلام نمی کند.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از عبدالفتو موسی کمیسر جامعه اقتصادی غرب آفریقا در امور سیاسی، صلح و امنیت اعلام کرد: روسای ستادهای جامعه اقتصادی غرب آفریقا در نشستی در غنا درباره تاریخ آغاز تهاجم نظامی به نیجر توافق کردند، اما آن را اعلام نخواهند کرد.

عبدالفتو موسی : ما در یک روز مشخص برای تهاجم نظامی به نیجر تصمیم گرفته‌ایم، اما آن را اعلام نمی‌کنیم. آنچه در نیجر اتفاق می‌افتد بخشی از یک سری کودتا در منطقه است و ما تلاش خواهیم کرد به این امر پایان دهیم.

در این خصوص عبدالفتو موصح، کمیسر این سازمان در امور سیاسی، صلح و امنیت، گفت که جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا ممکن است در 19 اوت یک هیئت دیپلماتیک به نیجر بفرستد.
او گفت: فردا، شاید، یک مأمور از جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا برای ادامه مسیر مسالمت آمیز به سوی بازگرداندن نظم قانون اساسی، عازم نیجر شود.
به گفته این کمیسر، جامعه برای حل مسالمت آمیز درگیری آماده است، اما "تانگو با هم می رقصند."
در پایان ماه جولای، ارتش نیجر در تلویزیون ملی اعلام کرد که رئیس جمهور محمد بازوم از قدرت برکنار شده است.
نشست شورای امنیت سازمان ملل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.08.2023
سازمان ملل به دنبال مذاکره با کودتاچیان نیجر
اکثر رهبران غربی و سازمان منطقه ای جامعه اقتصادی غرب آفریقا کودتا را محکوم کردند. در اوایل ماه اوت، شرکت کنندگان در نشست اضطراری روسای ستاد کل نیروهای مسلح کشورهای جامعه اقتصادی غرب آفریقا که در ابوجا برگزار شد، طرحی را در صورت مداخله نظامی در نیجر به تصویب رساندند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала