گزارش و تحلیل

تصور اینکه روسیه در مقابل غرب زانو بزند، توهم خطرناکی است

تحریم های ضد روسی
تحریم های ضد روسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.08.2023
اشتراک
اسپوتنیک، چکیده مقاله ای منتشره در اشپیگل را به شما تقدیم می کند. این نشریه نوشت: آیا اگر تحریم ها کارساز باشد، درگیری در اوکراین به زودی پایان خواهد یافت؟
نویسنده مقاله، رعایت جدی تحریم ها علیه روسیه را مهم می داند. خوانندگان عقیده دیگری دارند.
البته قیمت روبل در نوسان است. اما نرخ ارز را نمی توان شاخصی از ثبات قدرت و توان کشور دانست. تصور اینکه روسیه تحت فشار تحریم های غرب زانو بزند، یک توهم خطرناک است. پوتین اکنون اخبار خوبی در مورد وضعیت اقتصاد خود دریافت کرده است: صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی رشد اقتصاد روسیه را بیش از دو برابر کرده و به 1.5 درصد رسانده است. و در بازارهای کالا، قیمت نفت در حال افزایش است که برای روسیه نیز بسیار مهم است. کسری بودجه که در ابتدای سال به سرعت در حال افزایش بود، اکنون دوباره تحت کنترل است.
روسیه، یکی از بزرگترین صادرکنندگان نفت به آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.08.2023
"کسی انتظارش را نداشت"؛ استراتژی اقتصادی پوتین برای غلبه بر تحریم ها
حقیقت تلخ این است: مسکو خود را برای عملیات نظامی طولانی مدت آماده کرده است. اکونومیست، یک مجله معتبر بریتانیایی، تخمین می ‌زند که جنگ در اوکراین بیش از سه درصد محصول ناخالص ملی روسیه هزینه ندارد. این کم نیست، اما برای فرسایش اقتصاد کشور کافی نیست. اگر ثبات در روسیه تضعیف نشود، در درازمدت بر اوکراین پیروز خواهد شد.
حمایت از اوکراین در درگیری با روسیه یکی از اولویت های سیاست خارجی اروپا است. اما کشورهایی که به اوکراین کمک می کنند، کار مسکو را آسان تر می کنند: پس از اشتیاق اولیه، مبارزه اقتصادی غرب با روسیه اکنون به طرز چشمگیری کند شده است. بسته های جدید تحریمی روز به روز بیشتر معرفی می شود، اما هیچکس بر رعایت آنها نظارت نمی کند. کالاهای غربی وارد روسیه می شود. این باید توسط ادارات رسمی بررسی شود، اما دریافتن علت این روند عمدتاً کار فعالان و روزنامه نگاران شده است. ادارات رسمی مطمئن هستند که رویارویی نظامی در اوکراین اکنون اهمیت بیشتری دارد.
تمرکز بر محصولاتی که مستقیماً با انجام عملیات نظامی مرتبط است ضروری است. و همچنین پاکسازی صحیح لیست های تحریمی شامل اقلام لوکس، از جمله سوتین های مارک دار و راکت های تنیس، مفید است. احتمالاً شخصی می خواست نخبگان روسیه را مجازات کند اما چنین ژست های نمادین، پایان عملیات نظامی را نزدیک نمی کند.
در آمریکا نگران رشد احساسات طرفداری از  روسیه هستند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.08.2023
نماینده کنگره آمریکا: تحریم های ما علیه روسیه شکست خورده است
نویسنده: بنیامین بیدر.
نظرات خوانندگان اشپیگل:
کاربری با نام Jens-zxG7fND7R :
تا آنجا که من می دانم، روسیه بزرگترین تامین کننده انرژی در جهان است. بنابراین نمی‌توان با تحریم‌ها بر آن تأثیر گذاشت. همانطور که تحریم ها علیه آمریکا هم منطقی نیست.
کاربر Buchbinder_Wanniger میگوید:
ذخایر روسیه از هر نظر غیرقابل اندازه گیری است و اگر چیزی کم داشته باشد، چین، هند، آمریکای جنوبی و کشورهای آفریقایی با کمال میل به کمک خواهند آمد. تا به حال، تحریم ها هرگز نتوانسته اند تفکر را تغییر دهند، تا چه رسد به رفتار تحریم شدگان. تحریم ها فقط انسجام جمعیت را تقویت می کند و آن را علیه تحریم کنندگان می چرخاند. چرا ما آلمانی ها باید با این اقدامات بیهوده صدمات جبران ناپذیری به اقتصاد خود وارد کنیم؟
RMuanN4:
تکبر و ساده لوحی بزرگتری به سختی یافت می شود! پس از بسته اول تحریم ها، قرار بود اقتصاد روسیه سقوط کند. امروز بعد از بسته یازدهم، روسیه وضعیت بهتری نسبت به آلمان دارد.
Nimreen:
به کسانی که آرزوی انزوای روسیه را در سر می پرورانند: چندی پیش همایش سران روسیه و آفریقا برگزار شد. 49 از 52 کشور آفریقایی نمایندگان خود را فرستادند. (نیجر نفرستاد، اما احتمالا امروز این کار را می کرد). در کنفرانس امنیتی مسکو 70 کشور حضور داشتند. جهان حاضر نیست روسیه را منزوی کند.
Marx_Staedter:
"غرب بالاخره باید تحریم های خود را جدی بگیرد" - اشتباه! غرب بالاخره باید بفهمد که نمی توان بزرگترین کشور روی کره زمین با مرز خارجی 22407 کیلومتری را حتی با هزار بسته تحریمی به زانو درآورد.
آلمان مخصوصا به اقتصاد خود آسیب می رساند و شهروندان هزینه آن را می پردازند. چهار روز پیش، خانم ورونیکا گریم، اقتصاددان گفت که شهروندان باید خود را برای "زیان های واقعی" آماده کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала