بیانیه مشترک واشنگتن، توکیو و سئول پس از نشست سه جانبه

© AP Photo / Andrew Harnikنشست سه جانبه سران کشورهای آمریکا، ژاپن و کره جنوبی
نشست سه جانبه سران کشورهای آمریکا، ژاپن و کره جنوبی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.08.2023
اشتراک
واشنگتن، توکیو و سئول آماده هستند تا بدون قید و شرط گفتگو را با کره شمالی از سر بگیرند و تحریم های بیشتری علیه روسیه اعمال کنند.
به گزارش اسپوتنیک، ایالات متحده، ژاپن و کره جنوبی پس از نتایج نشست سه جانبه، آمادگی خود را برای ازسرگیری گفتگو با کره شمالی بدون پیش شرط اعلام کردند.
رهبران کره جنوبی در بیانیه ای پس از این اجلاس گفتند: ژاپن، کره جنوبی و ایالات متحده همچنان متعهد به از سرگیری گفتگو با کره شمالی بدون پیش شرط هستند.
رهبران همچنین توافق کردند که یک کارگروه سه جانبه برای تقویت همکاری، "از جمله با جامعه بین المللی، برای مقابله با تهدیدات سایبری کره شمالی و جلوگیری از دور زدن دیجیتال تحریم ها" ایجاد کنند.
رهبران سه کشور در بیانیه ای اعلام کردند که ایالات متحده، ژاپن و کره جنوبی آماده اعمال تحریم های هماهنگ علیه روسیه و کاهش وابستگی به منابع انرژی این کشور هستند و در عین حال به حمایت از اوکراین ادامه می دهند.

در این سند آمده است: ما متعهد می شویم با اعمال تحریم های هماهنگ و حساس علیه روسیه و تسریع کاهش وابستگی به حامل های انرژی روسیه، به حمایت از اوکراین ادامه دهیم.

رهبران این سه کشور همچنین اعلام کردند که، متعهد به برگزاری رزمایش های نظامی سه جانبه بزرگ سالانه هستند.
طبق بیانیه : سه کشور ما امروز اعلام می کنند که قصد داریم رزمایش های سه جانبه سالانه را در محیط های مختلف برگزار کنیم.
دیدار سران کشورهای آمریکا، ژاپن و کره جنوبی دی کمپ دیوید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.08.2023
بایدن با رهبران کره جنوبی و ژاپن دیدار می کند
جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، از فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن و یون سئوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی در اقامتگاه کشورش در کمپ دیوید پذیرایی کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала