مقام کویتی: خلیج فارس ثروتی برای همه کشورهای منطقه است

© Sputnik / Pavel Gerasimov /  مراجعه به بانک تصاویر اداره بنادر کویت رفت و آمد به ایران را متوقف کرد
اداره بنادر کویت رفت و آمد به ایران را متوقف کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.08.2023
اشتراک
سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت ضمن دیدار و گفت‌وگو با دبیرکل اجرایی سازمان منطقه‌ای حفظ محیط زیست دریایی، دعوتنامه شرکت در کنفرانس بین المللی مقابله با طوفان‌های گرد و غبار را به وی تقدیم کرد.
به گزارش اسپوتنیک و به نقل از ایسنا، جاسم محمد البشاره در این دیدار ضمن خیر مقدم به سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت گفت: خلیج فارس ثروتی برای همه کشورهای منطقه است و برای حفظ محیط زیست آن باید همگی تشریک مساعی نموده و تلاش کنیم.
البشاره ضمن قدردانی از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با آلاینده‌های زیست محیطی به ویژه در آب‌های خلیج فارس، از تدوین برنامه راهبردی پنج ساله با حضور هیأتی از کشورمان در هفته پایانی ماه سپتامبر آینده در کویت خبر داد.
محمد توتونچی نیز در این دیدار گفت: پدیده ریزگردها به معضلی دست و پاگیر برای همه کشورهای منطقه تبدیل شده و کنترل کانون و منبع آن به برنامه ای منسجم و علمی نیاز دارد که قرار است در کنفرانس آینده تهران مطرح شود.
وی افزود: آثار منفی پدیده گرد و غبار خسارت های فراوانی در زمینه های اقتصادی، کشاورزی، حمل و نقل و زیست‌محیطی برای کشورهای منطقه به همراه دارد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در پایان این دیدار از دستگاه های اجرایی این سازمان در زمینه منشأیابی گرد و غبار و کانون های تاثیرگذار آن و سامانه‌های کنترل کیفیت آب‌های خلیج فارس بازدید کرد.
به گزارش ایسنا، کنفرانس بین‌المللی مقابله با طوفان‌های گرد و غبار در تاریخ ۱۸ و ۱۹ شهریور ماه ۱۴۰۲ با مشارکت وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، سازمان محیط زیست و سایر سازمان های مربوطه در تهران برگزار خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала