سیخ شدن موهای گردشگران چینی به دلیل پدیده‌ای عجیب

© Sputnik / Igor Mikhalevبیابان
بیابان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.08.2023
اشتراک
به احتمال زیاد، این نشانه وجود صاعقه است.
به گزارش اسپوتنیک، در صحرای کومتاگ چین، ژائو راهنمای توریستی و گروهی از گردشگران با روبرو شدن با یک پدیده عجیب، شوکه شدند. وقتی آنها به بالای تپه شنی رسیدند، موهای سر و بدنشان "سیخ ایستاد" و صدای خش خش از آن ها بلند شد. به گفته گردشگران، آنها احساس کردند تلفن های موبایل در جیب هایشان دارد شارژ می شود. ژائو گفت طی ده سالی که به عنوان راهنمای گردشگری کار می کند، هرگز چنین چیزی را ندیده است.
گروه گردشگری دقایقی یعد، آن محل را ترک کردند. پس از 20 دقیقه همه چیز به حال عادی بازگشت. پروفسور Wu Xueke از دانشکده علوم جوی در دانشگاه لانژو در توضیح گفت که موها به دلیل ابرهای صاعقه‌ای سیخ شده است. در چنین مواقعی، خطر برخورد صاعقه یا به شخص یا نزدیک او وجود دارد.
Удар молнии по руке статуи Христа-Искупителя в Рио-де-Жанейро  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.02.2023
چندرسانه ای
لحظات زیبای برخورد صاعقه
وی در ادامه افزود:"اگر با چنین پدیده ای مواجه شدید، فوراً در یک مکان امن پنهان شوید. اگر وجود نداشته باشد، پس باید در دشت چمباتمه بزنید و پاهای خود را به هم نزدیک کنید. اگر وسیله نقلیه ای در آن نزدیکی وجود دارد، بهتر است در آن پناه بگیرید. البته رعد و برق در مناطق کویری بسیار نادر است".
سخنگوی مرکز فناوری پیشگیری از بلایای هواشناسی منطقه خودمختار سین کیانگ گفت که هیچ کس قبلا چنین پدیده‌ایی را در بیابان گزارش نکرده بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала