رونمایی از قایق بدون سرنشین چند منظوره در روسیه

© Sputnik / Михаил Воскресенский /  مراجعه به بانک تصاویر قایق بدون سرنشین انتحاری
قایق بدون سرنشین انتحاری  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.08.2023
اشتراک
در نمایشگاه ارتش 2023 روسیه از یک قایق پهپاد چند منظوره به عنوان پهپاد دریایی و انتحاری رونمایی شد.
به گزارش اسپوتنیک، میخائیل دانیلنکو، مدیر عامل هلدینگ KMZ، در انجمن ارتش-2023 به اسپوتنیک گفت: متخصصان کارخانه ماشین سازی Kingisepp یک قایق بدون سرنشین چندکاره بر پایه پلتفرم "ویزیر" طراحی و اجرا کرده اند.
دانیلنکو گفت: برای وظایف یک قایق تهاجمی بدون سرنشین، می توان یک انهدام از جمله با درایو الکتریکی انجام داد: یعنی موتور اصلی، باتری ها و توانایی ارائه سرعت کم در حالت های اقتصادی، یعنی اینکه این یک موتور هیبریدی خواهد بود.
او افزود: به عنوان یک سلاح در برابر مثلاً پهپادها، می توان یک مسلسل سنگین و راکت های سبک را روی آن قرار داد.
او تصریح کرد که ذخیره انرژی قایق تا 600 کیلومتر در سرعت کم خواهد بود. در سرعت های بالا برد آن کاهش می یابد، اما کشتی می تواند تا 80 کیلومتر در ساعت شتاب بگیرد.
مدیرعامل این هلدینگ همچنین خاطرنشان کرد: قایق هیدروگرافی GRK 700 "ویزیر" در مجمع بررسی منطقه ساحلی و دریایی ارائه شد و می توان از آن به عنوان حامل تجهیزات سونار و صداگیر اکو برای رفع وضعیت استفاده کرد.
دانیلنکو گفت: حداکثر شش قایق را می توان به طور همزمان متصل و کنترل کرد. هنگامی که به عنوان یک قایق بدون سرنشین استفاده می شد، الگوریتمی برای بازگشت به پایگاه در آن گذاشته شده و کشتی دارای یک سیستم موقعیت یابی کامل است.
وی افزود: در صورت رهگیری توسط دشمن، دارای سیستمی است که آن را به نقطه تخلیه هدایت می کند، سپس به فاصله ایمن عقب نشینی کرده، به ساحل نزدیک شده و به پایگاه باز می گردد. حاوی الگوریتمی برای بازگشت به پایگاه است، در صورت تعیین تکلیف مناسب، می تواند وظایف مختلفی مانند تحویل نیرو به پایگاه را انجام دهد.
به گفته وی، در صورت رهگیری پهپادهای نیروی دریایی، "ویزیر" می تواند آنها را با راکت، مسلسل سنگین و سیستم جنگ الکترونیک و همچنین توری برای پهپاد های هوایی که آنها مورد اصابت قرار دهد.
مدیر این هلدینگ یادآور شد که کشتی‌های نوع "ویزیر" برای کشتی‌های هسته‌ای پروژه 22220 به کشتی‌سازی بالتیک تحویل داده شدند. آنها در آنجا عملکرد قایق‌های خدمه با حفاظت یخ را انجام دادند.
Макеты военной техники и оружия на стенде Министерства обороны Китая на выставке в рамках Международного военно-технического форума Армия-2023, Россия - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.08.2023
مورد نیازترین تجهیزات ارتش که در نمایشگاه "آرمیا 2023" به نمایش درآمده اند
در مجموع دو" ویزیر" به کارخانه تحویل داده شد. قدرت چنین قایق هایی بین 150 تا 350 اسب بخار است.
مجمع بین المللی نظامی-فنی "ارتش-2023" در پارک پاتریوت در کوبینکا در نزدیکی مسکو از 14 تا 20 آگوست تحت نظارت وزارت دفاع برگزار می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала