رئیس جمهور بلاروس: می‌شد مانع از درگیری شد

لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس
لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.08.2023
اشتراک
روس ها نیروی انسانی و تجهیزات کافی دارند
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس اظهار داشت که در هر زمانی می شد از درگیری نظامی در اوکراین اجتناب کرد.
الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس در ادامه افزود: "این فرض که رهبری روسیه ظاهراً مینسک را برای شرکت در یک عملیات نظامی ویژه در اوکراین تحریک می کند کاملاً بی معنی است".
وی در مصاحبه با نشریه اوکراینی گفت: "این حرف کاملا پوچ و بی معناست. می دانید چرا؟ زیرا هیچ تغییری در وضعیت ایجاد نخواهد کرد".
وی تاکید کرد:70000 نیروی اضافی از ارتش بلاروس هیچ سهمی انجام نخواهند داد" روس ها نیروی انسانی و تجهیزات کافی دارند".
لوکاشنکو در باره شرایط ورود بلاروس به درگیری در اوکراین گفت: "اگر اوکراینی ها از مرز بلاروس عبور نکنند، مینسک وارد درگیری اوکراین نخواهد شد، اما ما همیشه به روسیه کمک خواهیم کرد.
اگر شما اوکراینی ها از مرز ما عبور نکنید، ما هرگز در این جنگ و همانا در این جنگ داغ شرکت نخواهیم کرد. روسیه متحد بلاروس است. 55 کشور به شما کمک می کنند، اما آشکارا فقط بلاروس، به روسیه کمک می کند".
ساختمان وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.07.2023
وزارت خارجه روسیه: استقرار تسلیحات هسته‌ای روسیه در بلاروس طبق برنامه پیش می رود
الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس در ادامه مصاحبه با دیانا پانچنکو، روزنامه نگار اوکراینی، گفت: «اگر لهستان، کشورهای بالتیک و اوکراین به مینسک تجاوز کنند، بلاروس با استفاده از تمام آنچه در اختیار دارد بلافاصله پاسخ خواهد داد.
تنها یک تهدید می تواند وجود داشته باشد - تجاوز به کشور ما. اگر تجاوز، حتی از اوکراین، و یا از لهستان، لیتوانی، لتونی علیه کشور ما شروع شود، ما فوراً با هر آنچه در اختیار داریم پاسخ خواهیم داد. این شرایطی است که بلاروس می تواند به کشورهای بالتیک و لهستان حمله کند".
لوکاشنکا اشاره کرد که بلاروس از نظر نظامی "چیزی دارد" که استفاده از آن می تواند ضربه را غیرقابل قبول بکند. ما با آنها رقابت نمی کنیم - ناتو پشت سر لهستان، لیتوانی، لتونی است.
ما درک می کنیم که نیروها غیرقابل قیاس هستند. اما ما ضربه غیرقابل قبولی به آنها وارد خواهیم کرد که آنها خسارت غیر قابل قبولی دریافت خواهند کرد. اساس مفهوم امنیت ما چنین است".
لوکاشنکو همچنین گفت که ایالات متحده خواهان ادامه درگیری در اوکراین است و به این دلیل به تغذیه "خودبزرگ‌بینی" زلنسکی می‌پردازد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала