ترکیه به دنبال جایگزینی برای معامله غلات نیست

© Sputnik / Turkish Defense Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر کشتی باری خشک ترکیه کشتی باری غلات اوکراینی بندر رازونی اودسا
کشتی باری خشک ترکیه کشتی باری غلات اوکراینی بندر رازونی اودسا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.08.2023
اشتراک
ترکیه می خواهد معامله غلات را بدون جست و جوی جایگزین از سر بگیرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از وزارت دفاع ترکیه، تلاش های ترکیه برای ازسرگیری توافق غلات است و آنکارا روی مسیرهای جایگزین کار نمی کند.
الکسی یرخوف سفیر روسیه در ترکیه پیشتر گفت که مسکو در تماس با شرکای خود، به طور فعال در حال بررسی جایگزین هایی برای طرح غلات دریای سیاه است.
منبع وزارت دفاع ترکیه : با توافق کریدور غلات که موفقیت و مزایای خود را ثابت کرده است، در یک سال حدود 33 میلیون تن غله به کشورهای نیازمند ارسال شد و تلاش ما بر این است که توافقنامه کریدور غلات از سر گرفته شود و کار دیگری انجام نمی شود. "
این منبع در وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که، تعدادی از کشورها در حال کار بر روی مسیرهای جایگزین هستند، در حالی که وی نامی از کدام کشورها نبرد.
او گفت: ما از نزدیک این تحولات را دنبال می کنیم. موضوع این است که چگونه کشتی های تجاری می توانند با خیال راحت به تنگه های ترکیه در محیط درگیری نزدیک شوند که هیچ مشکلی با نزدیک شدن کشتی ها از طریق تنگه ها به وجود نیاید.
غلات - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.08.2023
سفیر روسیه در آنکارا: مسکو در حال بررسی جایگزین هایی برای معامله غلات است
قرارداد غلات در 18 ژوئیه متوقف شد، فدراسیون روسیه مخالفت خود را با تمدید آن به ترکیه، اوکراین و سازمان ملل اعلام کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیش از این خاطرنشان کرده بود که با وجود تلاش‌های سازمان ملل، مفاد توافق با روسیه عملی نشد، زیرا کشورهای غربی به وعده‌های خود عمل نمی‌کردند. پوتین بارها خاطرنشان کرده است که غرب بیشتر غلات اوکراین را به کشورهای خود صادر می کند و هدف اصلی این معامله - تامین غلات به کشورهای نیازمند از جمله کشورهای آفریقایی - هرگز محقق نشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала