ابراز همدردی پوتین در خصوص حمله تروریستی در شاهچراغ شیراز

© Sputnik / Gavriil Grigorov /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین
ولادیمیر پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.08.2023
اشتراک
رئیس جمهور روسیه در خصوص حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ شیراز با ملت و دولت ایران ابراز همدردی نمود.
به گزارش اسپوتنیک، کاخ کرملین در بیانیه ای اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه روز پنجشنبه در تماسی تلفنی با ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در مورد حادثه تروریستی رخ داده در شهر شیراز در تاریخ 13 آگوست با ملت و دولت ایران ابراز همدردی نمود.

کاخ کرملین در بیانیه ای اعلام کرد: "ولادیمیر پوتین در جریان گفتگوی تلفنی خود با ابراهیم رئیسی همدردی خود در خصوص حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ به وی ابراز کرد".

روز 13 آگوست (22 مرداد) در نتیجه حمله ای تروریستی که توسط یک فرد مسلح در حرم شاهچراغ در شهر شیراز رخ داد، دو نفر بر اثر تیراندازی های وی جان خود را از دست دادند و 7 نفر مجروح شدند.
На месте стрельбы у мавзолея Шах-Черах в иранском Ширазе - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.08.2023
جزئیات دیگری از تروریست واقعه شاهچراغ
رسانه های ایران روز یکشنبه از حمله دو تروریست به مسجد شاه چراغ خبر دادند که در نتیجه آن یک نفر کشته و هشت نفر دیگر زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری فارس، گروه تروریستی "دولت اسلامی"مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.
این دومین حمله تروریستی به مسجد شاه چراغ در ایران است. مورد قبلی در پایان اکتبر 2022 انجام شد؛ پنج فرد ناشناس در مسجد شروع به گلوله باران حاضرین کردند. یکی از تروریست ها در شب حمله دستگیر شد. رسانه های ایران بعداً گزارش دادند که مهاجمان شهروند ایرانی نیستند. در نتیجه آن حمله تروریستی، بر اساس گزارش رسانه ها، 13 نفر کشته و 45 نفر زخمی شدند. خبرگزاری تسنیم در ماه ژوئیه از اعدام دو تن از مشارکت کنندگان در اقدام تروریستی مهرماه سال گذشته در مقبره شاه چراغ خبر داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала