ابراز تمایل وزارت دفاع بوروندی برای خرید تجهیزات نظامی روسیه

© AFP 2023 / Marco Longariجمهوری بوروندی
جمهوری بوروندی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.08.2023
اشتراک
دولت جمهوری بوروندی خواهان تقویت پدافند هوایی خود است.
به گزارش اسپوتنیک، آلن تریبر متبازی، وزیر دفاع ملی و امور کهنه سربازان بوروندی اعلام کرد که وزارت دفاع بوروندی برای خرید تجهیزات نظامی در روسیه ابراز تمایل کرد و فهرستی از تسلیحات مورد نظر را به طرف روسی تحویل داد.
وی در حاشیه همایش نظامی –دفاعی " ارتش-2023" گفت: "همانطور که قبلاً گفتم، دولت جمهوری بوروندی نه تنها برای تقویت پدافند هوایی خود، بلکه برای دستیابی به تجهیزات و فناوری جدید، فهرست ناکاملی در باره درخواست‌های خود را با مقامات فدراسیون روسیه در میان گذاشته است که مایل به خرید آنهاست".
گفتنی است، کنفرانس امنیت بین‌المللی مسکو یک مجمع سالانه است که نمایندگان وزارتخانه های دفاعی، سازمان‌های بین‌المللی و کارشناسان غیردولتی را در جست‌وجوی پاسخ‌هایی برای مسائل کلیدی امنیت جهانی گرد هم می‌آورد.
یازدهمین کنفرانس امنیت بین المللی مسکو در 15 اوت 2023 همزمان با همایش نظامی-فنی ارتش-2023 برگزار می شود. شرکت کنندگان آن در مورد تقویت تعامل سازنده در شرایط واقعی جدید تبادل نظر می کنند، مشکلات ثبات جهانی و منطقه ای و نیز جنبه های مختلف امنیت در آسیا، آفریقا، خاورمیانه، آمریکای لاتین و اروپا در این همایش به بحث گذاشته می شوند.
Mi-28 helicopter - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.08.2023
"مشابهی در جهان وجود ندارد"؛ تمجید از قدرت تسلیحات روسیه
شایان ذکر است، پیشتر الکساندر میخیف، مدیر کل شرکت دولتی تسلیحاتی "روس ابرون اکسپورت" در خصوص تسلیحات روسی توضیح داد:" مهمات سرگردان " کوب –ای"، جدیدترین نارنجک‌انداز خودکار 40 میلی‌متری "جی 27 بالکان6"، مجموعه‌هایی با پهپادهای " اورلان 30 و اورلان 10 ای" و همچنین تسلیحات " اوریون ای" و "کورنت ای" و "ای تی جی ام – کورنت ای ام" به دلیل کارایی بالا در میدان نبرد، توانستند موقعیت‌های برتر در بخش‌های بازاری خود را به دست آورند".
الکساندر میخیف، مدیر کل شرکت دولتی تسلیحاتی "روس ابرون اکسپورت" خاطرنشان کرد: "در سال 2023، توجه کشورهای خارجی به انواع سلاح های درگیر در عملیات ویژه روسیه تشدید شد از جمله نسبت به تسلیحاتی مانند جنگنده " سو -35" (Su-35)، بالگرد شناسایی و تهاجمی " کا-52 ای" (Ka-52E)، تانک "تی -90 ام اس" (T-90MS) و سامانه شعله‌انداز سنگین " توس-1ای"(TOS-1A)، خودروهای زرهی از نوع "تایگر" و "تایفون"، سامانه‌های پدافند هوایی اس-400 "تریومف"، "وایکینگ"، "تور" و همچنین موشک‌های ضدهوایی قابل حمل سیستم های "وربا" " و "ایگلا-اس".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала