بلاروس برای نخستین بار در رویدادهای اجلاس بریکس شرکت خواهد کرد

© Sputnikپرچم های کشورهای عضو گروه بریکس
پرچم های کشورهای عضو گروه بریکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.08.2023
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه بلاروس گفت: "سرگئی آلینیک، وزیر امور خارجه بلاروس، هفته آینده در اجلاس بریکس در ژوهانسبورگ نماینده مینسک خواهد بود".
به گزارش اسپوتنیک، "آناتولی گلاز" در این زمینه گفت:" ما یک دعوت نامه مربوطه داریم و هیئت ما قطعاً قصد دارد در آنجا باشد. ما نزدیک هستیم و موضوع اصلی اجلاس آتی یعنی "بریکس و آفریقا: مشارکت برای رشد شتابان مشترک، توسعه پایدار و چندجانبه گرایی فراگیر" را درک می کنیم. بنابراین برای اولین بار بلاروس در رویدادهای این اجلاس شرکت خواهد کرد".
وی خاطرنشان کرد که ما در مورد گفتگوهای بریکس "افریقا-توسعه" و بریکس "به علاوه" صحبت می کنیم که هفته آینده در ژوهانسبورگ برگزار می شود.
سخنگوی وزارت خارجه بلاروس گفت: "از طرف رئیس دولت، سرگئی آلینیک، وزیر امور خارجه، ریاست هیئت ما را بر عهده خواهد داشت".
وی افزود: "از این فرصت به طور سنتی برای تشکیل جلساتی در حاشیه اجلاس سران بین رئیس هیئت بلاروس و همکاران تعدادی دیگر از کشورها استفاده می شود".
اجلاس بریکس که 22 تا 24 آگوست در ژوهانسبورگ برگزار می شود، با حضور سران چین، هند، برزیل و آفریقای جنوبی برگزار می شود و روسیه نیز با حضور سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه حضور خواهد داشت. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که از طریق ویدئو کنفرانس در این اجلاس شرکت خواهد کرد.
نالدی پاندور، وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی گفت که 23 کشور رسما تمایل خود را برای پیوستن به بریکس اعلام کرده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала