چین قصد دارد تولید انبوه "ربات های انسان نما" را آغاز کند

© iStock.com / PhonlamaiPhotoربات انسان نما
ربات انسان نما  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.08.2023
اشتراک
استارت آپ چینی Fourier Intelligence قصد دارد هزاران ربات انسان نمای GR-1 را در سال 2024 تولید کند. موسس شرکت الکس گو معتقد است که در آینده چنین دستگاه هایی به بخشی کامل از زندگی روزمره مردم تبدیل خواهند شد.
به گزارش اسپوتنیک، گو به ساوت چاینا مورنینگ پست گفت که Fourier Intelligence قصد دارد ربات های انسان نما را به صورت انبوه تولید کند و "هزاران واحد" را در اوایل سال 2024 ارسال کند.
این شرکت چینی قصد دارد روی توسعه سخت افزاری که "بدن" روبات ها را تشکیل می دهد تمرکز کند و کار روی "مغز" آنها را به توسعه دهندگان هوش مصنوعی بسپارد. بنیانگذار "فوریه" و مدیر ارشد استراتژی Zen گفت این استارتاپ در حال مذاکره در مورد مشارکت بالقوه LLM با چندین شرکت است.
گو گفت ربات های انسان نما می توانند در مراقبت از سالمندان، آموزش و کارهای خدماتی استفاده شوند. این تاجر بر این باور است که آنها در سه تا پنج سال آینده بیشتر از ربات های توانبخشی که فوریه عرضه می کند، برای شرکتش درآمد خواهند داشت.
به گفته رئیس این استارت آپ، روبات های انسان نما می توانند به بخشی کامل از زندگی روزمره مردم تبدیل شوند، اما این کار زمان زیادی را می طلبد.
گو گفت: "منتظر معجزه در یک سال یا بیشتر نباشید، حتی از تسلا، همه ما باید منتظر باشیم". "اما این احتمال را هم دست کم نگیرید که این موضوع می تواند در پنج یا ده سال آینده بخشی از زندگی روزمره مردم باشد."
سال گذشته، رئیس تسلا، ایلان ماسک، تاریخ راه اندازی تولید انبوه ربات های انسان نما را در کارخانه های سازنده خودروهای الکتریکی اعلام کرد. این میلیاردر قول داد که تولید ربات های Optimus در پایان سال 2023 آغاز شود.
فوریه که در سال 2015 تأسیس شد، در ابتدا درگیر توسعه ربات های توانبخشی بود. این شرکت دستگاه هایی را برای موسسات پزشکی در بیش از 10 کشور جهان تامین می کند.
در جولای 2023، این استارت آپ ربات انسان نما GR-1 را معرفی کرد: یک ربات که قادر به راه رفتن روی دو پا با سرعت 5 کیلومتر در ساعت و حمل بارهای تا 50 کیلوگرم است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала