حادثه تروریستی دوباره در شاهچراغ + تصاویر

© Photo / IRNAحرم شاهچراغ شیراز
حرم شاهچراغ شیراز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.08.2023
اشتراک
غروب امروز حادثه تروریستی دیگری در شاهچراغ شیراز به وقوع پیوست.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس اظهار کرد: حادثه تیراندازی در حرم شاهچراغ تا این لحظه دو شهید و 8 مجروح برجا گذاشته است.
تروریست‌ها از باب‌المهدی در تلاش بودند که وارد حرم شوند.
در عملیات تروریستی امروز در شاهچراغ شیراز تعداد تروریست‌ها دو نفر بوده‌اند که تلاش کرده‌اند از باب المهدی وارد حرم شوند.
این تروریست‌ها در ادامه به سمت افراد حاضر در ورودی تیراندازی می‌کنند. یکی از تروریست‌ها تاکنون دستگیر شده و فرد دیگر فعلاً متواری است.
در حال حاضر درب‌های حرم بسته شده و اطراف حرم تحت کنترل نیروهای امنیتی برای یافتن تروریست متواری است.
همچنین فرمانده سپاه استان فارس در این باره گفته که تروریستِ دستگیرشده یک اسلحه و 8 خشاب همراه داشته است.
موسوی رئیس کل دادگستری فارس هم گفت: "بازجویی مقدماتی از تروریست دستگیر شده در حال انجام است".

وی افزود: "هفت نفر تا الان زخمی و تحت مداوا هستند. اوضاع کاملاً تحت کنترل است و نیروهای امنیتی در منطقه حاضر هستند".
ابراهیم کلانتری تولیت حرم شاهچراغ نیز با بیان اینکه ‌اقدام تروریستی ماموران امنیتی و انتظامی حرم به موقع وارد عمل شدند و اجازه اقدام داده نشد، گفت: "عامل حمله تروریستی هشت خشاب پر همراه خود داشته اما پس از مواجه شدن با واکنش سریع نیروهای امنیتی موفق به اقدامی موثر نشد و چند گلوله بی‌هدف به سمت اتاقک نگهبانی و زائران و خادمان شلیک کرد".
وی با بیان اینکه ‌این حرکتی کور بود که عاملان آن می‌خواستند برای گرفتن انتقام انجام دهند و البته از نظر ما یک حرکت ناکام تروریستی محسوب می‌شود، افزود:" انشاءالله خداوند عنایت کند نور اهل بیت عصمت و طهارت روز به روز روشن تر شود".
پیام تسلیت رئیس جمهور ایران
آیت الله رئیسی در پی حادثه تروریستی به حرم شاهچراغ، از وزارت اطلاعات و سایر دستگاه‌های مسئول اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی و قضایی خواست با سرعت و دقت، دست‌های آشکار و پنهان این جنایت شقاوت‌آمیز را شناسایی و به سر پنجه عدالت بسپارند تا به مجازات جنایات ننگین خود برسند.
متن پیام رئیس جمهور ایران به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
حمله تروریستی کور به سومین حرم مطهر اهل بیت حضرت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ (ع)که منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی از خادمان و زائران این حرم مطهر شد، بار دیگر قلوب ملت ایران را اندوهگین و داغدار کرد.
دشمنان ایران عزیز ناامید و ناکام از مقابله با اراده مقاوم ملت بزرگ ایران، با ارتکاب جنایت خونین دیگری چهره پلید خود را نمایان کردند.
اینجانب ضمن تسلیت این حادثه هولناک به خانواده شهدا، مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران، از خداوند متعال برای مجروحان شفای عاجل مسئلت دارم.
وزارت اطلاعات و سایر دستگاه‌های مسئول اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی و قضایی باید با سرعت و دقت، دست‌های آشکار و پنهان این جنایت شقاوت‌آمیز را شناسایی و به سر پنجه عدالت بسپارند تا به مجازات جنایات ننگین خود برسند.
یقینا ملت عزیز ایران با غلبه بر توطئه‌ی خباثت‌آمیز دشمنان، بار دیگر آنها را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام خواهند گذاشت.
چهارم آبان سال گذشته نیز در حمله تروریستی به مسجد شاهچراغ 13 نفر کشته و 25 نفر مجروح شدند که عوامل این حمله تروریستی در تیرماه امسال اعدام شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала