کاخ سفید: بایدن درخواست پول از کنگره برای کی یف را دریغ نخواهد کرد

© Sputnik / Natalia Silverstovaکاخ سفید
کاخ سفید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.08.2023
اشتراک
کاخ سفید: بایدن از درخواست پول از کنگره برای کیف دریغ نخواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، روز پنجشنبه، هماهنگ کننده ارتباطات استراتژیک بلی، خانه جان کربی گفت: دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، آماده است با خیال راحت از کنگره درخواست پول اضافی برای کمک به اوکراین کند، هم پس از سه ماهه اول سال مالی 2024 که از اول اکتبر در این کشور آغاز می‌شود و هم به عنوان بخشی از درخواست جدید اعلام شده.
او گفت: "اگر احساس می کنیم که باید به عقب برگردیم و بعد از سه ماهه اول سال آینده مالی درخواست بیشتری داشته باشیم، یا اگر نیاز به تعدیل آنچه اکنون می خواهیم وجود داشته باشد، مطمئن هستیم که این رویکرد درست است.
کربی افزود که دولت ایالات متحده از درخواست پول بیشتر از کنگره برای اوکراین "خجالت نمی کشد".
بایدن روز پنجشنبه درخواستی را برای کمک به اوکراین و سایر اهداف به کنگره ارسال کرد. به عنوان بخشی از این درخواست، میزان حمایت از کی یف از درخواست بودجه برای حل مشکلات داخلی ایالات متحده فراتر رفت، به طوری که از 40 میلیارد دلار درخواست شده، 24 میلیارد دلار برای کی یف در نظر گرفته شده است.
به طور خاص، بایدن از کنگره ایالات متحده درخواست کمک مالی اضافی برای کمک نظامی به اوکراین به مبلغ 13.1 میلیارد دلار کرد. علاوه بر این، رئیس جمهور آمریکا از قانونگذاران درخواست ۲.۳ میلیارد دلار دیگر برای کمک به اوکراین از طریق بانک جهانی دارد.
کاخ کنگره آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.08.2023
کمک نظامی چند میلیاردی جدید آمریکا برای اوکراین
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف اظهار داشت که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین، از جمله نه تنها تامین تسلیحات، بلکه با آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها، دخالت دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала