آماده‌باش نیروهای ذخیره در نیجر

© AFP 2023نیجر
نیجر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.08.2023
اشتراک
جامعه کشورهای غرب آفریقا به کمیته روسای دفاع دستور می دهد تا نیروهای ذخیره را فعال کند.
به گزارش اسپوتنیک، عمر علی توره، رئیس کمیسیون اجتماعی، گفت که جامعه کشورهای غرب آفریقا به کمیته روسای ستادهای دفاع دستور می دهد که فورا نیروهای آماده باش را فعال کنند. آنها باید تمام واحدهای خود را فعال کنند تا نظم قانون اساسی در نیجر باردگر احیا شود.
گفتنی است، در آخرین روزهای ماه ژوئیه نظامیان در کشور نیجر ضمن اشغال کاخ ریاست جمهوری، محمد بازوما را از قدرت خلع کردند. فرمانده این نیروها در اوایل ماه آگوست بعنوان رئیس شورای ملی دفاع از میهن در پخش تلویزیون ملی حاضر شد . فرمانده ارتش نیجر نیز با شورشیان اعلام همبستگی نمود. کشورهای غربی به همراه کشورها عضو در جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا ضمن محکوم کردن این اقدام خواهان بازگشت هرچه سریعتر بازوما به قدرت شده اند.
Один из сторонников держит в руках фотографию нигерского генерала Абдурахамана Тиани, начальника могущественной президентской гвардии, когда другие митингуют в поддержку нигерийской хунты в Ниамее - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.08.2023
کارشناس: جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا هرگز دست به مداخله نظامی در نیجر نخواهد زد.
در روزهای گذشته نماینده رئیس جمهور نیجریه در جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا اعلام کرده بود که کشورهای عضو این پیمان علیرغم این که تمامی گزینه ها را روی میز می دانند، دستیابی به روش صلح آمیز در نیجر را برای حل و فصل شرایط ترجیح می دهند.
پیشتر، پورتال اکتونیجر خبر داد که ژنرال عبدالرحمان تیچیانی، رهبر شورشیان که قدرت را در نیجر به دست گرفتند، فرمان تشکیل دولت موقت را امضا کرد. 9 اوت، رئیس دولت، رئیس "شورای ملی حفاظت از میهن"، فرمان انتصاب اعضای دولت را امضا کرد. 21 وزیر وارد کابینه شدند. در عین حال، طبق فهرست ارائه شده، اقلیت مطلق آنها دارای درجات نظامی هستند.
در 26 ژوئیه اعضای گارد ریاست جمهوری نیجر در تلویزیون ملی صحبت کردند و از برکناری محمد بازوم، رئیس دولت، بسته شدن مرزها و برقراری مقررات منع رفت و آمد خبر دادند. پیشتر، نگهبانان کاخ ریاست جمهوری در نیامی پایتخت را مسدود کردند. ژنرال عبدالرحمان تیچیانی، فرمانده گارد به عنوان رئیس "شورای ملی حفاظت از میهن" در تلویزیون سخنرانی کرد. فرماندهی ارتش با شورشیان اعلام همبستگی کرد. رهبران بسیاری از کشورها و سازمان منطقه ای اکوواس کودتا را محکوم کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала