علت عدم ذکر نام آمریکا توسط گوترش در گرامیداشت کشته شدگان ناکازاکی فاش شد

© Sputnik / Sergey Pyatakov /  مراجعه به بانک تصاویر دبیر کل سازمان آنتونیو گوترش
دبیر کل سازمان آنتونیو گوترش  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.08.2023
اشتراک
کارشناس روس بیان کرد که سکوت در برابر بمباران اتمی ژاپن توسط آمریکا، تلاشی برای بازنویسی تاریخ است.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل، یاد و خاطره کشته شدگان بمباران اتمی ناکازاکی را گرامی داشت، اما باز هم از ذکر کشور مسئول این بمباران خودداری کرد. آندری گوبین، کارشناس علوم سیاسی روس، دانشیار دانشگاه فدرال خاور دور، پیرامون این موضوع گفت که همه اینها نشان دهنده تلاش برای بازنویسی تاریخ است.
آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، یاد و خاطره کشته شدگان بمباران اتمی ناکازاکی در سال 1945 را گرامی داشت، اما باز هم از ذکر کردن نام کشوری را که بمب‌ها را بر شهرهای ژاپن پرتاب کرد، خودداری کرد.
پیشتر، دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنرانی خود به بمباران این شهر از آمریکا به عنوان مقصر کشته شدن ساکنان هیروشیما یاد نکرده بود. فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن و دیگر سیاستمداران ژاپنی هم در این مراسم یادبود شرکت کردند.
به گفته آندری گوبین، این فقط تلاشی برای بازنویسی تاریخ است. علاوه بر این، در حال حاضر اقدامات مشخصی برای تغییر تفسیر جنگ جهانی دوم و تجدید نظر در نتایج آن وجود دارد. این چیزی است که روسیه، سایر کشورها، از جمله چین، فعالانه با آن مخالف هستند.
این کارشناس معتفد است که این تلاش ها توسط ایالات متحده آغاز شده است.
آندری گوبین افزود: بسیار مایه تاسف است که می بینیم کشورهای پیروز در آن جنگ، مانند ایالات متحده، بریتانیا، سیاستی را برای تغییر روایت و اولویت بندی به ترتیب مورد نیاز خود آغاز می کنند. و ژاپنی ها در اینجا هیچ استقلالی ندارند، آنها منحصراً در پی سیاست خارجی آمریکا دنبال می کنند. به همین دلیل ترجیح می دهند از عامل مستقیم انتشار دو بمب هسته ای و کشته شدن بیش از دویست هزار نفر نام ببرند و به هر طریق ممکن سعی می کنند این صفحه را از تاریخ خود پاک کنند.
و البته شایان توجه است که دبیر کل سازمان ملل (تنها سازمان بین المللی جهانی و جامع که در نتیجه جنگ جهانی دوم به وجود آمده است) این مقام ارشد این سازمان است که در این ماجرای آشکارا طرفدار آمریکا است و به طرز شرم آور آمریکا را مقصر نمی خواند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала