حمله نیروهای فرانسوی به گارد ملی نیجر

© AFP 2023Нигерийские полицейские наблюдают за митингом сторонников в поддержку нигерийской хунты в Ниамее
Нигерийские полицейские наблюдают за митингом сторонников в поддержку нигерийской хунты в Ниамее - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.08.2023
اشتراک
شورشیان نیجر، نیروهای فرانسوی را به حمله به گارد ملی این کشور متهم کردند.
به گزارش اسپوتنیک، آمادو آبدرمان، نماینده "شورای ملی حفاظت از میهن" که پس از کودتا تشکیل شد، در روی آنتن یک شبکه تلویزیونی محلی گفت که ارتش فرانسه به جنگنده های گارد ریاست جمهوری حمله کرد و حریم هوایی نیجر را نقض کرد.
آمادو آبدرمان گفت: "شورای ملی حفاظت از میهن" جامعه محلی و بین المللی را در مورد رویدادهای گرانش شدیدی که در نیجر در حال وقوع است، در مورد حقایق رفتار نیروهای فرانسوی در خاک ما مطلع می کند. امروز، 9 آگوست 2023، ساعت 6:30 صبح، مواضع گارد ملی نیجر مورد حمله قرار گرفت.
به گفته وی، نیروهای فرانسوی "تروریست های بازداشت شده را به طور یک جانبه آزاد کردند" و یک هواپیمای نظامی را از نجامنا به پرواز درآوردند که "بعد از ورود به حریم هوایی ما عمدا تمام تماس خود را با کنترل ترافیک هوایی قطع کرد." اطلاعات مجروحان و کشته شدگان در دست بررسی است.
رهبری شورشیان دستور داد تا سطح هشدار را در سراسر کشور بالا ببرند. عمر سیسه بولکاسوم، نایب رئیس انجمن احیا و اصلاح (RER Sabon-Tashi)، به ریانووستی گفت که داوطلبان در نیامی جوخه هایی را برای گشت زنی در خیابان ها تشکیل می دهند و سوء ظن خود را به نظامیان گزارش می دهند.
فرانسه کودتای نیجر را محکوم کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.07.2023
چندرسانه ای
فرانسه کودتای نیجر را محکوم کرد
گفتنی است که نیروهای نظامی در نیجر در اواخر ماه جولای اعلام کردند که محمد بازوم رئیس جمهور این کشور را برکنار کردند. ژنرال عبدالرحمن تیچانی، فرمانده این گروه در اوایل ماه آگوست به عنوان رئیس "شورای ملی حفاظت از میهن" در تلویزیون ملی حاضر شد و با مردم سخن گفت.
این اتفاقات اما به کام کشورهای عضو جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا خوش نیامد و به تیچانی تا روز یکشنبه 6 آگوست مهلت داده شد تا برای خروج کودتاگران از قدرت و بازگرداندن بازوم به قدرت اقدام کند و تایید کردند که جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا آماده می باشد در صورت عدم موافقت نظامیان در نیجر با این شرط، آماده مداخله نظامی در این کشور می باشند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала