ضربه سخت پوتین به "دریاچه ناتو"

© Sputnik / Alexander Kazakov /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ В. Путин принял Главный военно-морской парад
Президент РФ В. Путин принял Главный военно-морской парад - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.08.2023
اشتراک
رزمایش دریایی روسیه در دریای بالتیک ایده "دریاچه ناتو" را از بین برد.
به گزارش اسپوتنیک، دراگو بوسنیک، تحلیلگر نظامی در مقاله ای برای "اینفوبریکس" نوشت: رزمایش دریایی نیروهای دریایی روسیه "سپر اقیانوس - 2023" نشان داد که اتحاد آتلانتیک شمالی کنترل کاملی بر دریای بالتیک ندارد و ایده "دریاچه ناتو" را از بین می برد.
در این مقاله آمده است: "ائتلاف متجاوز به شوخی گفت که دریای بالتیک ظاهراً یک "دریاچه ناتو" است و در حالی که می توان فرض کرد که اعضای بلوک به رهبری ایالات متحده در جغرافیا آشنایی کافی ندارند و این توضیح می دهد که چگونه می توانند مناطق ساحلی روسیه در بالتیک را فراموش کنند. مسکو در یادآوری ناتو کوتاهی نکرده است که چنین اظهاراتی چیزی جز خودفریبی و خیال پردازی نیست."
به عقیده این کارشناس، پس از گسترش ناتو، بسیاری از غربی ها با افتخار اعلام کردند که دریای بالتیک، منطقه ای بسیار مهم برای روسیه، اکنون به "دریاچه ناتو" تبدیل شده است. به گفته وی، این تنها یک خیال پردازی بود که نیروی دریایی روسیه با برگزاری یک مانور دریایی گسترده، آن را نابود کرد.
Учения на тяжелом атомном ракетном крейсере Петр Великий в Норвежском море - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.08.2023
برگزاری رزمایش دریایی "سپر اقیانوس 2023" در دریای بالتیک
این تحلیلگر افزود: مسکو تحت تأثیر رفتار جنگ طلبانه غرب قرار نگرفته است.
گفتنی است که در دوم آگوست، وزارت دفاع روسیه از آغاز رزمایش "سپر اقیانوس -2023" در دریای بالتیک خبر داد که در طی آن بیش از 30 کشتی جنگی و قایق نیروی دریایی روسیه، 30 هواپیمای نیروی دریایی و حدود 6 هزار پرسنل نظامی شرکت داشتند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала