صنایع مجارستان بدون گاز روسیه متوقف خواهند شد

© Sputnik / Sergey Pivovarov /  مراجعه به بانک تصاویر Вид на Базилику Святого Иштвана в Будапеште
Вид на Базилику Святого Иштвана в Будапеште - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.08.2023
اشتراک
وزارت خارجه مجارستان: بدون گاز روسیه در خانه ها سیستم گرمایشی وجود نخواهد داشت و صنعت متوقف خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، تاماش مانتسر دبیر دولتی وزارت خارجه مجارستان و مسئول روابط دو جانبه این کشور با روسیه روز شنبه اعلام کرد که بخش صنعت در مجارستان بدون قراردارد بلند مدت با "گازپروم" متوقف شده بود و در خانه ها گرمایش وجود نداشت.
وی با این اظهارات در خصوص اظهارات اپوزسیون در مورد اینکه توافقنامه با این شرکت روسی به گفته آنها برای بوداپست گران قیمت و بی فایده است.

وی در صفحه فیسبوک(شبکه افراطی که در روسیه ممنوعه می باشد) خود نوشت: "از میزان مصرف سالانه گاز در مجارستان، 85%- گاز روسیه است. این میزان را نمی توان در آینده نزدیک تامین کرد، یعنی مجارستان بدون گاز روسیه یخ می زند، در خانه های گرمایش وجود نخواهد داشت، صنعت متوقف خواهد شد، امکانات شغلی ناپدید خواهند شد".

وی افزود که گاز روسیه به معنای قابل اطمینان بودن صادرات و امنیت انرژی می باشد.
به گفته دبیر دولتی وزارت خارجه مجارستان، قیمت های بالای مواد خام در نتیجه "سیاست تحریمی ضرر بار بروکسل می باشند که منابع انرژی روسیه را از اتحادیه اروپا بیرون می کنند". مانتسر همچنین خاطرنشان کرد که مجارستان بر روی تنوع بخشی واردات انرژی کار می کند: علاوه بر "گازپروم"، بوداپست قرارداد بلند مدتی را با شرکت Shellبه امضا رسانده است. علاوه بر آن قرارداد واردات گاز از آذربایجان نیز وجود دارد و امکان خرید این منبع انرژی در قطر، ترکیه و رومانی نیز در دست بررسی می باشد.
کی اف: ایران اجازه نداد اوکراین از مظنونان پرونده بوئینگ سرنگون شده بازجویی کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2023
کی‌یف خواستار فشار بر مجارستان برای جلوگیری از معاملات با روسیه است
پیشتر شرکت انرژی MVM CEEnergyمجارستان و شرکت نفت و گاز SOCAR آذربایجان توافقنامه ای را به امضا رساندند که بر مبنای آن مجارستان تا پایان سال 2023 100 میلیون متر مکعب گاز از آذربایجان وارد می کند. در نظر می باشد که در چشم انداز بلند مدت حجم این واردات تا 2 میلیارد متر مکعب افزایش یابد.
در وزارت خارجه مجارستان به دفعات اعلام شده است که این کشور بر روی تنوع بخشی در واردات گاز کا می کند، این درحالیست که در چشم انداز کوتاه مدت امکان جایگزینی گاز روسیه وجود ندارد. بوداپست علاوه بر افزایش حجم واردات گاز از آذربایجان علاقمند به افزایش واردات گاز مایع از طریق ترمینال در کرک کرواسی و بررسی میدان گازی در رومانی می باشد. پتر سیریاتو وزیر خارجه مجارستان علاوه بر این اعلام کرده است که مجارستان در قالب تنوع بخشی به واردات گاز، امکان واردات نفت از اکوادور را در صورتی که مسیر خاکی ترانزیت منبع انرژی روسیه از طرق اوکراین بسته شود، بررسی می نماید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала