رهگیری پهپاد آمریکایی توسط سوخو 30 روسیه در دریای سیاه

© Photo / Public domain/U.S. Air Force photo/Paul Ridgewayفروش پهپادهای مسلح آمریکایی به امارات
فروش  پهپادهای مسلح آمریکایی  به امارات  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.08.2023
اشتراک
جنگنده سوخو 30 روسیه پس ازمشاهده پهپاد ریپر نیروی هوایی آمریکا بر فراز دریای سیاه به رهگیری آن پرداخت.
به گزارش اسپوتنیک، مرکز کنترل دفاع ملی روسیه گزارش داد که جنگنده سوخو 30 برای رهگیری پهپاد شناسایی آمریکایی " ام کیو-9 آ" ریپر بر فراز دریای سیاه به پرواز درآمد.
مشخص شده است که امروز تجهیزات کنترل حریم هوایی روسیه شیء را نزدیک به مرز دولتی روسیه شناسایی کردند. برای شناسایی این شیء یک فروند سوخو 30 از نیروهای کشیک به هوا بلند شد.
در بیانیه آمده است: خدمه جنگنده روسی هدف هوایی را پهپاد شناسایی "ام کیو-9 آ "ریپر نیروی هوایی آمریکا شناسایی کردند.
خاطرنشان می شود که با نزدیک شدن هواپیمای روسی، پهپاد دور زد و برگشت. از نقض مرزها جلوگیری شد.
سوخو 30 به سلامت به فرودگاه اصلی خود بازگشت. مرکز کنترل پدافند دفاعی روسیه تاکید کرد: پرواز این جنگنده بر اساس قوانین بین المللی برای استفاده از حریم هوایی با رعایت تدابیر امنیتی انجام شد.
پهپاد " ام کیو-9 آ" ریپر یک پهپاد شناسایی و ضربتی با طول بال 20 متر، حداکثر وزن 4.7 تن و خودمختاری 27 ساعت است. برد پرواز آن حدود دو هزار کیلومتر است. این پهپاد همچنین قادر به حمل موشک های هدایت شونده هلفایر است.
این اولین حادثه مشابه با هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در دریای سیاه نیست. بنابراین، در ماه مارس، پهپاد " ام کیو-9 آ" ریپر که به سمت روسیه حرکت می کرد، مرزهای منطقه رژیم موقت برای استفاده از حریم هوایی را که به منظور انجام یک عملیات نظامی ویژه ایجاد شده بود، نقض کرد. پس از کشف این پهپاد، جنگنده های نیروی پدافند هوایی وظیفه به هوا برخاستند.
این پهپاد با کاهش ارتفاع وارد پرواز غیرقابل کنترلی شد و بر اثر مانور ناگهانی در آب سقوط کرد. وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که جنگنده‌های روسی با "ام کیو-9" تماس نداشتند، از سلاح‌های هوایی استفاده نکردند و به سلامت به فرودگاه خود بازگشتند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала