آمریکا در موضوع توافق غلات وانمود می کند که نمی داند روسیه چه می خواهد

© Sputnik / Alexander Kryazhev / Alexander Kryazhev /  مراجعه به بانک تصاویر جمع آوری گندم در مزارع منظقه نووسیبیرسک روسیه
جمع آوری گندم در مزارع منظقه نووسیبیرسک روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.08.2023
اشتراک
الات متحده فقط وانمود می کند که نمی فهمد روسیه چه می خواهد، اما در واقع این واشنگتن بود که معمار چگونگی اجرای توافقات بسته و توافق بود.
به گزارش اسپوتنیک، آندری باکلانوف، استاد دانشکده اقتصاد و سیاست بین‌الملل در دانشکده عالی اقتصاد دانشگاه تحقیقات ملی گفت: در شرایط توافق غلات، ایالات متحده فقط وانمود می کند که نمی فهمد روسیه چه می خواهد، اما در واقع این واشنگتن بود که معمار چگونگی اجرای توافقات بسته و توافق بود.
پیش از این، جیمز اوبراین، رئیس دفتر تحریم‌های وزارت خارجه آمریکا گفته بود که واشنگتن از مسکو می‌خواهد در ازای ازسرگیری طرح غلات دریای سیاه توضیح دهد.

باکلانوف گفت: ایالات متحده کاملاً همه چیز را با جزئیات درک می کند، زیرا آنها خودشان با دقت این طرح را از نقطه نظر اجرای یکجانبه توافق غلات انجام دادند. آنها نویسندگان وضعیتی بودند که به وجود آمد. وقتی می گویند که نمی فهمند. چیزی، این کاملا مصنوعی است .

وی افزود که واشنگتن به طور مصنوعی از این تز حمایت می کند که این روسیه بود که به دلایل نامشخص از توافق خارج شد و این دیدگاه را بر سایر کشورهای شریک تحمیل می کند.
Здание Министерства иностранных дел РФ в Москве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.08.2023
یادآوری روسیه به آمریکا درمورد انتظارات از توافق غلات
این کارشناس تاکید کرد: "البته آنها وانمود می کنند - خودشان سازماندهی کردند که در نتیجه اتفاق افتاد."
قرارداد غلات در 18 ژوئیه متوقف شد، فدراسیون روسیه مخالفت خود را با تمدید آن به ترکیه، اوکراین و سازمان ملل اعلام کرد.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیش از این خاطرنشان کرده بود که با وجود تلاش‌های سازمان ملل، مفاد توافق با روسیه عملی نشد، زیرا کشورهای غربی به وعده‌های خود عمل نمی‌کردند. پوتین بارها خاطرنشان کرده است که غرب بیشتر غلات اوکراین را به کشورهای خود صادر می کند و هدف اصلی این معامله - تامین غلات به کشورهای نیازمند از جمله کشورهای آفریقایی - هرگز محقق نشد. ابتکار دریای سیاه، که در 22 ژوئیه 2022 توسط نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل امضا شد، شامل صادرات غلات و غذای اوکراینی و همچنین کودهای شیمیایی از طریق دریای سیاه از سه بندر از جمله اودسا بود.
ابتکار غلات بخشی جدایی ناپذیر از توافقنامه بسته است. بخش دوم - تفاهم نامه روسیه و سازمان ملل که به مدت سه سال طراحی شده است - رفع انسداد صادرات مواد غذایی و کودهای شیمیایی روسیه را فراهم می کند، از جمله وظایف اصلی، اتصال مجدد بانک کشاورزی روسیه به سوئیفت، از سرگیری تامین ماشین آلات کشاورزی، قطعات یدکی و خدمات، بازسازی خط لوله آمونیاک تولیاتی-اودسا و تعدادی اقدامات دیگربود. همانطور که در مسکو اشاره شد، این بخش از توافقنامه در حال اجرا نیست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала