کارشناس سیاسی: ایالات متحده می تواند به اوکراین "چتر هسته ای" عرضه کند

© Photo / U.S. Army Europeخیانت اوکراین به آمریکا
خیانت اوکراین به آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.08.2023
اشتراک
کارشناس سیاسی روس بیان کرد که ایالات متحده ممکن است "چتر هسته ای" و سلاح های جدی تری به اوکراین عرضه کند.
به گزارش اسپوتنیک، تاتیانا پارخالینا، رئیس انجمن روسیه در امور همکاری اروپا آتلانتیک گفت: ضمانت‌های امنیتی که ایالات متحده و کشورهای اروپایی قصد دارند به اوکراین ارائه کنند ممکن است شامل یک "چتر هسته‌ای" و همچنین تامین تسلیحات "جدی‌تر" باشد، در حالی که خود کشورهای ناتو و اتحادیه اروپا در اوکراین نخواهند جنگید.
ولادیمیر زلنسکی پیشتر از آماده سازی بسته ای از تضمین های امنیتی برای دوره پیش از پیوستن به ناتو خبر داده بود. به گفته وی، در آینده نزدیک کی‌یف قصد دارد تعدادی توافقنامه دوجانبه با ایالات متحده و 12 کشور اروپایی از جمله بلژیک، دانمارک، ایرلند، ایسلند، اسپانیا، نروژ، هلند، پرتغال، رومانی، فنلاند، جمهوری چک و سوئد امضا کند.
همانطور که کرملین قبلاً اعلام کرد، سیاست مستمر ایالات متحده در قبال اوکراین مغایر با درک تز تجزیه ناپذیری امنیت است، در واقع "خط برخورد با مسائل امنیتی اوکراین، در این مورد به ضرر امنیت کشور ما است.
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس‌جمهور روسیه پیشتر اعلام کرده بود که روسیه نسبت به موضوع ارائه تضمین‌های امنیتی به اوکراین نگرش منفی دارد. وی خاطرنشان کرد که این تصمیم می‌تواند "در میان‌مدت، بلندمدت و حتی در کوتاه‌مدت با پیامدهای بسیار بسیار منفی" همراه باشد.
Президент Франции Эммануэль Макрон с президентом Украины Владимиром Зеленским в Киеве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.05.2023
فرانسه آماده انعقاد توافقنامه با اوکراین برای ارائه تضمین های امنیتی به کی یف است
تاتیانا پارخالینا افزود: در مورد ایالات متحده، این تضمین امنیت می تواند یک "چتر هسته ای" باشد... من فکر می کنم که ما در مورد تامین تسلیحات نیز صحبت می کنیم، جدی تر از تسلیحاتی که در حال حاضر به اوکراین عرضه می شود، ظاهراً اینها هواپیما و موشک خواهند بود. در عین حال، کشورهای ناتو و خود اعضای اتحادیه اروپا با نیروهای خود جنگ نخواهند کرد.
رئیس انجمن روسیه در امور همکاری اروپا آتلانتیک خاطرنشان کرد که قدرت های هسته ای اروپایی به زودی می توانند چنین توافق نامه های دوجانبه ای را با کی یف منعقد کنند.
پارخالینا گفت: فرانسه و بریتانیا هنوز در ارائه ضمانت‌های امنیتی و به اصطلاح "چتر هسته‌ای" به اوکراین مشارکت ندارند، اما احتمال پیوستن آن‌ها وجود دارد.
به گفته این کارشناس، هدف کشورهای غربی ایجاد ساختارهای مکمل برای ادغام کشورهایی است که به دلایلی عضو ناتو نیستند، مانند اوکراین یا اتحادیه اروپا، بریتانیا.
وی خاطرنشان کرد: مذاکرات دوجانبه بین اوکراین و با کشورهای اروپایی عنصر مشخصی از یک اتحادیه نظامی-سیاسی در آینده است که مکمل ناتو خواهد بود. به ابتکار فرانسه فرمت جامعه سیاسی اروپا تقریباً همتراز اتحادیه اروپا ایجاد شد که بریتانیا هم در آن اشتراک دارد.
جامعه سیاسی اروپا ابتکار امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه است و بستری برای گفتگو و همکاری سیاسی بین کشورهای اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا فراهم می کند. اجلاس سران جامعه سیاسی اروپا قبلا در جمهوری چک و مولداوی برگزار شده بود.
روسیه به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی به کشورهای ناتو فرستاد. سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.
وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". پسکوف خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف اظهار داشت که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین، "شامل نه تنها تامین تسلیحات، بلکه همچنین آموزش پرسنل، در خاک بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها" دخالت دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала