آمریکا و چین کارگروه هایی را برای موضوعات بحث برانگیز ایجاد خواهند کرد

© AP Photo / Andy Wongگفتگوی چین و آمریکا درباره لغو تحریم ها و عوارض گمرکی
گفتگوی چین و آمریکا درباره لغو تحریم ها و عوارض گمرکی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.08.2023
اشتراک
ایالات متحده و چین کارگروه هایی را برای حل و فصل مسائل مورد بحث ایجاد خواهند کرد.
به گزارش اسپوتنیک، فایننشال تایمز گزارش داد که ایالات متحده و چین قصد دارند مجموعه ای از گروه های کاری را برای حل و فصل مسائل مورد مناقشه باز کنند، که این پیشرفت در روابط دوجانبه پس از یک سری گفتگوهای سطح بالا که با سفر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده به پکن در ماه ژوئن آغاز شد.
این نشریه به نقل از سه منبع گفت: "واشنگتن و پکن دو کارگروه ایجاد خواهند کرد که به مسائل منطقه‌ای در منطقه آسیا و اقیانوسیه و مسائل دریایی و احتمالاً گروه سومی که بر مناطق وسیع‌تری تأثیر می‌گذارد، رسیدگی خواهد کرد".
این نشریه خاطرنشان می کند که مقامات آمریکایی و چینی در ماه های آینده جزئیات را روشن خواهند کرد. این توافق در دیدار یانگ تائو، رئیس اداره امور آمریکای شمالی و اقیانوسی وزارت خارجه چین در واشنگتن با مقامات بلندپایه آمریکا نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
کیسینجر بزرگترین تهدید برای امنیت بین المللی را ذکر کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.07.2023
کیسینجر: آمریکا و چین نمی توانند با یکدیگر به عنوان دشمن رفتار کنند
به گفته منبع چهارم، هر دو طرف هنوز به تصمیم نهایی نرسیده اند و در حال بررسی برگزاری یک سری جلسات برای "بحث در مورد مسائل دشوار" هستند.
در ماه ژوئیه، بلینکن گفت که در جاکارتا با وانگ یی، رئیس دفتر کمیسیون روابط خارجی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین، گفتگوهای صریح و سازنده ای داشته است. سفر بلینکن به پکن در 18 تا 19 ژوئن اولین سفر وزیر امور خارجه ایالات متحده به چین در پنج سال گذشته بود که در پس زمینه وخامت چشمگیر روابط بین پکن و واشنگتن به دلیل طیفی از مسائل از جمله موضوع تایوان، حادثه سقوط یک بالن چینی بر فراز ایالات متحده و همچنین اختلافات طولانی در تجارت و فناوری.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала