چرا اختلال روانی به سراغ انسان می‌آید؟

© Fotolia / Dundanimافسردگی
افسردگی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.08.2023
اشتراک
یک مطالعه جهانی جدید نشان داده است که هر دومین ساکن زمین در سنین بالا حداقل به یک بیماری روانی مبتلا می شود.
به گزارش اسپوتنیک، مشکلات سلامت روان این روزها غیر معمول نیست. بسیاری از مردم جهان از بیماری هایی رنج می برند که عملکرد و زندگی اجتماعی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد.
تیمی از دانشمندان دانشگاه کوئینزلند (استرالیا) و دانشکده پزشکی هاروارد (ایالات متحده آمریکا) مطالعه‌ای در مقیاس بزرگ انجام دادند و داده‌های مربوط به وضعیت بیش از 150 هزار نفر بالای 18 سال از 29 کشور با سطوح درآمدی متفاوت را تجزیه و تحلیل کردند.
نتایج نشان داد که 50 درصد افراد تا سن 75 سالگی حداقل به یک بیماری روانی مبتلا می شوند. اوج سن شروع بیماری روانی برای مردان 19 سال و برای زنان 20 سال بود و خطر ابتلا به روان‌پریشی با افزایش سن به 46.4 درصد برای گروه اول و 53.1 درصد برای گروه دوم افزایش می‌یابد. اما برای اولین بار این بیماری در دوران کودکی، نوجوانی و نوجوانی خود را نشان می دهد.
ترامپ بیماری روانی دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.12.2017
ترامپ بیماری روانی دارد
شایع ترین اختلالات روانی در زنان افسردگی و اختلال استرس پس از سانحه بود. و مردان بیشتر در معرض سوء مصرف الکل، افسردگی و فوبیا قرار گرفته بودند.
اخیراً دانشمندان دریافته‌اند که افراد خلاق خیلی راحت‌تر تنهایی را تحمل می‌کنند، زیرا آنها با افکار خود کمتر دچار بی خوصلگی و خستگی روحی می‌شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала