وزیر فرهنگ لبنان از تعلیق تماس های فرهنگی با سوئد و دانمارک خبر داد

© Flickr / Caleb Phillipsپرچم لبنان
پرچم لبنان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.08.2023
اشتراک
محمد وسام مرتضی وزیر فرهنگ لبنان در گفت وگو با اسپوتنیک از تعلیق تعاملات فرهنگی لبنان با سوئد و دانمارک به دلیل "هتک حرمت مکرر قرآن کریم" خبر داد.
به گفته وی، هر دو کشور با اقدامات خود، همدردی خود را با کفرگویی آشکار و بی خدایی نشان دادند.هتک حرمت سیستماتیک کتاب مقدس اسلامی، که هم دولت سوئد و هم دولت دانمارک از آن دفاع می کنند، یک اقدام ناپسند توهین آمیز است.
این برخلاف موازین ابتدایی اخلاق و اخلاق است. فرهنگ جامعه ای که از هتک حرمت به قرآن حمایت می کند، اما نفرت انگیزترین چیز این است که خود مقامات این گونه اعمال توهین آمیز را تشویق می کنند و حتی از آن دفاع می کنند.
برای ما لبنانی ها، هنجار اساسی فرهنگی احترام به دین خود و همسایگانمان است. ما یک کشور چند اعترافاتی هستیم. ما فرزندانمان را بر این پایه بزرگ می کنیم و اقدامات مقامات سوئدی و دانمارکی احساسات نه تنها مسلمانان لبنان، بلکه مسیحیان را نیز جریحه دار می کند.
کشف صفحاتی از قدیمی ترین قرآن در بریتانیا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.07.2023
قرآن کریم در دانمارک مجددا به آتش کشیده شد
هتک حرمت و توهین به دیگری برای هیچ یک از ادیان سنتی غیرقابل قبول است. در این زمینه، وزارت فرهنگ لبنان تصمیم منطقی گرفته است: تعلیق ارتباطات فرهنگی با سوئد و دانمارک.
سوزاندن دوباره قرآن نزدیک ساختمان پارلمان سوئد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.07.2023
سوزاندن دوباره قرآن نزدیک ساختمان پارلمان سوئد
ما قبلاً در این مورد به سفارت های دو کشور اطلاع داده ایم. تا زمانی که دولت های این کشورها به حمایت از اسلام هراسان ادامه دهند، هیچ تماسی وجود نخواهد داشت. تکرار می کنم، لبنانی ها صرف نظر از اینکه به چه اعتقادی پایبند باشند، چنین ارزش های فرهنگی مشترکی ندارند. اگر دولت های سوئد و دانمارک به مسیر بی خدایی خود ادامه دهند، آنگاه لبنان ممکن است روابط دیپلماتیک خود را با آنها به کلی قطع کند - بعید است موضوع به فرهنگ آتش محدود شود.
امروز 3 آگوست، یک اقدام با سوزاندن قرآن دوباره در استکهلم برنامه ریزی شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала