ورود ترامپ به واشنگتن برای حضور در دادگاه

© AP Photo / Tony Dejakدونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.08.2023
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا برای محاکمه وارد واشنگتن شد.
یک روز قبل، هیئت منصفه با کیفرخواست علیه رئیس سابق کاخ سفید در پرونده مداخله در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 موافقت کرد.
همزمان، رهبر سابق آمریکا در پرونده تخلفات در نگهداری اسناد محرمانه نیز متهم شد، این سیاستمدار برای هر یک از مواد پرونده با مجازات ده و 20 ساله مواجه است.
علاوه بر این، رئیس سابق کاخ سفید در پرونده جعل اسناد تجاری که شامل 34 بخش است، هر کدام با محکومیت تا چهار سال متهم شد.
در 6 ژانویه 2021، حامیان ترامپ به ساختمان کنگره حمله کردند و کنگره را برای چند ساعت مسدود کردند. در نتیجه ناآرامی‌ها، یک معترض و یک پلیس کشته شدند و سه تن دیگر به دلایل غیرمرتبط با خشونت جان خود را از دست دادند.
پس از اخراج معترضان از ساختمان، قانونگذاران با پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری موافقت کردند. متعاقباً صدها نفر در ایالات متحده به اتهام مشارکت در حمله دستگیر شدند.
گفتنی است، ترامپ انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را به بایدن واگذار کرد ولی شکست را نپذیرفت. او در خصوص تقلب در انتخابات اتهاماتی مطرح کرد، مسئولان حکومتی را تحت فشار قرار داد، ده‌ها شکایت بی‌حاصل برای به چالش کشیدن نتیجه انتخابات طرح کرد، و در سر راه انتقال قدرت به بایدن کارشکنی کرد.
Сын президента США Дональда Трампа Дональд Трамп-младший - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.07.2023
ترس پسر ترامپ از گسترش درگیری ها در اوکراین
ترامپ چند ساعت پیش از شمارش تشریفاتی آرای الکترال در ۶ ژانویه ۲۰۲۱، هوادارانش را گرد آورد و آنان را به راهپیمایی به سوی کاخ کنگره آمریکا تشویق کرد، که منجر به حمله به کاخ کنگره ایالات متحده شد. کنگره تخلیه شد، و پنج نفر در این آشوب مردند. هفت روز بعد مجلس نمایندگان ترامپ را بابت "تحریک به فتنه" استیضاح کرد که او را بدل به تنها صاحب منصب فدرال در تاریخ کرد که دو بار استیضاح شده‌است. سنا در ۱۳ فوریه او را برای دومین بار تبرئه کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала