نروژ نیز در فهرست کشورهای غیردوست قرار گرفت

© Sputnik / Михаил Воскресенскийسفارت نروژ در مسکو
سفارت نروژ در مسکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.08.2023
اشتراک
دولت روسیه نروژ را در فهرست کشورهای خارجی غیردوست قرار داد.
به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی کابینه وزیران روز پنجشنبه اعلام کرد نروژ در فهرست کشورهای خارجی قرار دارد که اقدامات غیردوستانه ای علیه نمایندگی های دیپلماتیک و کنسولی روسیه مرتکب می شوند که به معنای محدودیت برای استخدام کارمندان مستقر در روسیه است.
دراین بیانیه آمده است: دولت، فهرست کشورهای خارجی غیردوست را گسترش داده است. پادشاهی نروژ در لیست کشورهای خارجی قرار دارد که اقدامات غیردوستانه ای علیه نمایندگی های دیپلماتیک و کنسولی روسیه در خارج از کشور انجام می دهند.
بنابراین محدودیت هایی برای فعالیت های دیپلماتیک این کشور در خاک روسیه از جمله استخدام کارمندان مستقر در خاک روسیه برای نمایندگی های این کشور در نظر گرفته شده است.
همانطور که اشاره شد، در فهرست مصوب دولت، علاوه بر اسامی کشورها، تعداد افرادی که نمایندگی‌های دیپلماتیک این کشورها می‌توانند با آنها قرارداد کار منعقد کنند، قید شده است. نروژ دارای محدودیت 27 نفر است.
مسکو فهرست کشورهای غیردوست را گسترش داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.07.2022
مسکو فهرست کشورهای غیردوست را گسترش داد
کابینه وزیران یادآور شد که با در نظر گرفتن اقدامات خصمانه دولت های خارجی علیه روسیه می توان این فهرست را گسترش داد و اکنون محدودیت هایی برای نمایندگی های دیپلماتیک ایالات متحده، جمهوری چک، یونان، دانمارک، اسلوونی، کرواسی و اسلواکی اعمال شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала