آمریکا: انتقال پول به عمان، فقط فشار ایران بر عراق را کم می‌کند

© sputnikپول ایران
پول ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.08.2023
اشتراک
وزیر امور خارجه آمریکا بیان کرد که آمریکا به عراق اجازه می‌دهد هزینه برق را به ایران بپردازد و برای اولین بار این امکان را می‌دهد که چنین پرداخت‌هایی به حساب‌های بانکی غیرعراقی واریز شود.
به گزارش اسپوتنیک، یک مقام آمریکایی به رویترز گفت، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه معافیت جدیدی از امنیت ملی امضا کرد که به عراق اجازه می‌دهد هزینه برق را به ایران بپردازد و برای اولین بار این امکان را می‌دهد که چنین پرداخت‌هایی به حساب‌های بانکی غیرعراقی واریز شود.
این مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، گفت که ایالات متحده امیدوار است ضرب الاجل 120 روزه به توقف فشار ایران بر عراق برای دستیابی به پولی که قبلاً فقط در حساب های محدود شده در عراق واریز می شد، کمک کند.
متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که می توانم علاقه مندی و تمایل عمان برای دریافت بخشی از پول ایران را تایید کنم و ما انتظار داریم این انتقال انجام شود.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: این یک گام مهم برای خروج این پول از عراق است زیرا ایران از این پول به عنوان یک اهرم علیه کشور همسایه خود استفاده می کند. این پول در عمان نگهداری خواهد شد اما محدودیت های عراق بر این پول در عمان نیز اعمال خواهد شد. از این پول تنها در اهداف غیر تحریمی و بشر دوستانه می شود استفاده کرد و هر انتقالی باید از سوی وزارت خزانه داری آمریکا تایید شود.
آخرین تحولات در بازار ارز ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2023
موافقت آمریکا با آزادسازی ۵۰۰ میلیون دلار از بدهی عراق به ایران
وجوهی که در حساب‌های غیر عراقی قرار می‌گیرد، مانند حساب هایی که در بانک‌های عراق سپرده می‌شوند، نیز محدود خواهند شد، همچنان برای دسترسی به این حساب ها ایران به مجوز ایالات متحده نیاز دارند و این ارزها فقط می‌توانند برای کالاهای بشردوستانه هزینه شوند.
در گذشته، تهران بغداد را تحت فشار قرار داده است تا با قطع صادرات گاز طبیعی خود، و محدود کردن توانایی عراق برای تولید برق، موافقت ایالات متحده را برای چنین بودجه ای دریافت کند و در نتیجه باعث قطعی برق بسیار نامطلوب شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала