ترامپ به "مداخله در انتخابات آمریکا" متهم شد

© AP Photo / Andrew Harnikدونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا
دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.08.2023
اشتراک
بر اساس سندی که در پایگاه داده دادگاه آمریکا منتشر شده است، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به اتهامات جدیدی در پرونده تلاش برای مداخله در انتخابات 2020 متهم شده است.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس کیفرخواست، هیئت منصفه با امکان تعقیب قضایی رئیس جمهور سابق در چهار مورد موافقت کرد: "توطئه برای فریب ایالات متحده آمریکا"، "توطئه برای دخالت در رویه های رسمی"، "مداخله و تلاش برای مداخله در رویه های رسمی"، " توطئه علیه حقوق".
در ادامه این سند آمده است: "متهم و همدستش با ترغیب قانونگذاران بر اساس ادعاهای نادرست تقلب در انتخابات، تلاش کردند تا از خشونت و هرج و مرج در کنگره سوء استفاده کنند."
بر اساس این جمع‌بندی، هیئت منصفه با احتمال متهم شدن رئیس‌جمهور سابق به اتهامات ذکر شده، او با بیش از 50 سال زندان مواجه است.
در همان زمان، بازپرس ویژه جک اسمیت، که در حال تحقیق است، گفت که امیدوار است روند محاکمه‌ای تسریع شود.
مقر رئیس سابق دولت، اتهامات جدید را آزار و اذیت سیاسی و تلاش دولت فعلی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای تأثیرگذاری بر انتخابات 2024 خواند.
همانطور که در بخش 371 قانون ایالات متحده ذکر شده است، مجازات "توطئه برای کلاهبرداری از ایالات متحده" جریمه نقدی و حبس بیش از پنج سال است. در مورد اتهام ماده 1512 برای "ممانعت از تشریفات رسمی" - جزای نقدی یا حبس تا 20 سال و به همان میزان برای "اجتماع و تبانی" برای ارتکاب این جرم. برای بند آخر "توطئه علیه حقوق"، طبق بند 241 قانون، مجازات ممکن است جریمه نقدی و حبس تا 10 سال باشد.
در 6 ژانویه 2021، حامیان ترامپ به ساختمان کنگره حمله کردند و کنگره را برای چند ساعت در اختیار گرفتند. در نتیجه ناآرامی‌ها، یک معترض و یک پلیس کشته شدند و سه تن دیگر به دلایل غیرمرتبط با خشونت جان خود را از دست دادند. پس از اخراج معترضان از ساختمان، قانونگذاران پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری را تایید کردند. متعاقباً صدها نفر در ایالات متحده به اتهام مشارکت در حمله دستگیر شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала