تحقق دیپلماسی انرژی ایران در آبهای فراسرزمینی

جنگ
جنگ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.08.2023
اشتراک
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرکت‌های ایرانی برای نخستین‌بار توسعه دیپلماسی انرژی در آب‌های فراسرزمینی را محقق کردند، گفت: برخی منتقدان بدون توجه به عملکرد و اقدامات انجام شده در ونزوئلا،‌ وزارت نفت و عملکرد دولت را تخریب می‌کنند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، "حسین حسین زاده" با اشاره به اقدامات وزارت نفت دولت سیزدهم در حوزه نفتی و پالایشگاهی، تاسیس پالایشگاههای فراسرزمینی را یکی از سیاست های مهم این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: "من به همراه جمعی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس از پالایشگاه ال پالیتو در ونزئولا بازدید کردیم و مشخص شد از زمان حضور متخصصان ایران، ظرفیت تولید نفت خام این پالایشگاه به ۹۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته است".
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: "برای اجرای این طرح بیش از دو میلیون‌ و ۸۰۰ هزار قطعه فنی از طریق هزار و ۶۰۰ شرکت تولیدکننده داخلی تهیه و به محل این پروژه حمل و نصب شد و اگرچه فرآیند انجام آن به دلیل طولانی بودن مسیر و نحوه اجرا با سختی‌های زیادی همراه بود ولی وزارت نفت موفق به اجرای آن شد".
نفتکش ایران در ونزوئلا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.06.2023
بازی دو سر برد افزایش همکاری نفتی ایران و ونزوئلا
وی با بیان اینکه یکی از اهداف حضور ایران در پروژه نوسازی پالایشگاه‌های ونزوئلا، امکان پالایش نفت خام و میعانات گازی صادراتی ایران در این کشور است،‌ یادآور شد:" تراز تجاری دو کشور حدود چهار میلیارد دلار برآورد می‌شود که بخش عمده آن مربوط به روابط ایران و ونزوئلا در حوزه پالایشگاهی است".
حسین زاده با بیان اینکه منتقدان دولت بدون توجه به عملکرد شرکت‌های ایرانی اقدام به تخریب وزارت نفت و عملکرد دولت در ونزوئلا می‌کنند، اظهار داشت:‌ "برای نخستین‌ بار توسعه دیپلماسی انرژی در دولت سیزدهم توسط این شرکت ها محقق شد".
این نماینده مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه برخی از اقدامات مهم و اساسی وزارت نفت در ونزوئلا به دلیل ملاحظات سیاسی و محرمانگی اطلاعات امکان انتشار در رسانه‌ها را ندارد، تصریح کرد: "صدور خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشورهای آمریکای لاتین در حال انجام است و باید گفت که توسعه پالایشگاه‌های فراسرزمینی برای نخستین بار در دولت سیزدهم شکل گرفت".
نماینده مردم لارستان در مجلس تصریح کرد: "اگر مدعی خنثی کردن تحریم‌ها هستیم یکی از راهکارهای آن، توسعه پالایشگاه‌های فراسرزمینی است و اکنون متخصصان ایرانی در ونزوئلا در حال فعالیت در این زمینه هستند".
حسین زاده با بیان اینکه توسعه پالایشگاه‌های فراسرزمینی در دیگر کشورها هم می‌تواند در دستور کار باشد، افزود: "توسعه این روش در سایر کشورهای آمریکای لاتین در زمانی که تحریم‌ها بر کشور فشار وارد می‌کند، راهکار موثری برای خنثی سازی تحریم‌هاست."
وی خاطرنشان کرد: "فعالیت وزارت نفت در ونزوئلا، کار فنی و علمی است که علاوه بر اشتغال زایی، درآمد ارزی در خوراک فرآورده و تولید آن دارد و بهتر است برخی از رسانه‌ها به جای شایعه پراکنی دروغین، منافع ملی و واقعیت‌ها را در نظر بگیرند و همراه با همدلی برای توسعه و پیشرفت ایران اسلامی یکصدا شوند".
امضای قراردادهای نفتی بین ایران و ونزوئلا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.06.2023
امضای قراردادهای نفتی بین ایران و ونزوئلا
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала