امضای بیش از 160 توافقنامه در همایش "روسیه – آفریقا"

© Sputnik / Павел Бедняков /  مراجعه به بانک تصاویر بیانیه مشترک "نشست "روسیه- آفریقا"
بیانیه مشترک نشست روسیه- آفریقا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.08.2023
اشتراک
در همایش "روسیه – آفریقا" بیش از 160 توافقنامه و 5 سند کلیدی به امضا رسید.
به گزارش اسپوتنیک، در سایت رسمی همایش "روسیه – آفریقا" آمده است که شرکت کنندگان در این نشست و همایش اقتصادی و بشردوستانه . در طول روزهای برگزاری آن، 161 توافقنامه را به امضا رسانده و 5 سند کلیدی را تصویب کردند؛ همچنین دو سند مهم در حضور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه به امضا رسیده است.
نتایج اصلی دومین نشست و همایش اقتصادی و بشردوستانه "روسیه – آفریقا" که در روزهای 28-27 ماه ژوئیه در شهر سن پترزبورگ برگزار شد، جمع آورده شده و اطلاعات مربوط به آن در سایت رسمی این همایش منتشر شده است. اسپوتنیک به عنوان شریک خبری در این همایش مشارکت داشت.

در سایت رسمی این همایش آمده است: "در نتیجه همایش (اقتصادی و بشردوستانه) 161 توافقنامه به امضا رسید که اسرار تجاری نمی باشند(در بین آنها 146 مورد با سازمان ها و نهاد های دولتی بوده است)، در عین حال مبلغ این توافقنامه ها فاش نمی شوند. اکثر این توافقنامه ها در حوزه همکاری های بشردوستانه به امضا رسیده اند".

تاکید می شود که بیشترین تعداد توافقنامه ها در حوزه های: همکاری های بین المللی و بین منطقه ای(56 مورد)، آموزش و علوم(51 مورد)، همکاری های علمی- فنی(10 مورد)، صادرات و فعالیت های اقتصادی خارجی(10) مورد می باشند.
اجلاس روسیه-آفریقا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.07.2023
جمع بندی پوتین از نشست "روسیه – آفریقا" در شهر سن پترزبورگ
در این خبر همچنین خاطرنشان شده است که هیات هایی از 48 کشور که 27 هیات آنها در سطح شخصیت های اول و دوم دولتی بوده اند، در این همایش شرکت داشته اند و این امر علیرغم فشارها از جانب کشورهای غربی بوده است.

در این خبر به نقل از آنتون کوبیاکوف مشاو رئیس جمهور فدراسیون روسیه و دبیر مسئول کمیته اجرایی همایش بیان می شود: "بیش از 9 هزار شرکت کننده و نماینده رسانه ها از روسی و 104 دولت و قلمرو خارجی اینبار در این همایش حضور پیدا کردند. در بین این شرکت کنندگان – حدود 1000 نماینده از حوزه تجارت خارجی، بیش از 2000 – نماینده حوزه تجارت در روسیه و حدود 1100 نماینده از هیات های رسمی خارجی و نیز 750 مقام دولتی روسیه حضور داشتند".

بنا بر داده های ارائه شده در این سایت رسمی، در نتیجه این همایش دو سند با دو اتحادیه یکپارچه ساز آفریقایی به امضا رسید: "تفاهمنامه درک مشترک بین دولت فدراسیون روسیه و سازمان بین دولتی توسعه در مورد اصول روابط متقابل و همکاری ها" و "تفاهمنامه درک مشترک بین دولت فدراسیون روسیه و جامعه اقتصادی دولت های آفریقای مرکزی در مورد اصول روابط متقابل و همکاری ها".

مجمع روسیه-آفریقا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.07.2023
نگاه ویژه اسپوتنیک
پیمان قاره آفریقا با روسیه در نظم جدید جهانی

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در جریان سخنرانی سخنرانی نهایی در دومین مجمع عمومی این نشست تصریح کرد: "تبادل نظر پر محتوا و جذابی در مورد تمامی حوزه های همکاری های راهبردی روسیه و کشورهای آفریقایی صورت گرفت. ما حوزه های اصل کار مشترک آتی را روشن نموده و برنامه های برای تقویت هماهنگی های سیاست خارجی، گسترش پروژه های تجاری و سرمایه گذاری، تعاملات صنعتی بین روسیه و کشورهای قاره (آفریقا) را مشخص نمودیم. دستاوردهای کار مشترکمان را در این نشست عالی ارزیابی می نمایم".

تاکید می شود که شرکت کنندگان در این همایش بر "پایبندی به ساخت مشترک ساختار جدید و عادلانه تر نظم جهانی" که بر برابری حق حاکمیت و همکاری با سود متقابل بنیان شده باشد، تاکید کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала