Press release_Sputnik Launches Political Talk Show in Argentina - اسپوتنیک ایران  , 1920
اسپوتنیک توضیح می دهد

موشک های LMUR روسی بلای جان ضد حمله اوکراین

LMUR
LMUR  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.07.2023
اشتراک
اطلاعات نظامی بریتانیا از موشک های دوربرد LMUR استفاده شده توسط هلیکوپترهای تهاجمی Ka-52M روسیه به عنوان عامل اصلی چالش برانگیز عملیات ضد تهاجمی ارتش های مجهز به ناتو اوکراین یاد کرده است. LMUR دقیقا چیست؟ قابلیت های آن چیست؟ چه کسی آنها را می سازد؟ و اطلاعات بریتانیا چه اشتباهی در مورد آنها داشت؟
به گزارش اسپوتنیک، اطلاعات نظامی بریتانیا، عملیات هلیکوپتر تهاجمی کا-52 در زاپاروژیه را به عنوان "یکی از تأثیرگذارترین سامانه‌های تسلیحاتی روسیه در این بخش" در رابطه با تلاش‌های مداوم اوکراین برای انجام ضد حملات مؤثر توصیف کرد.
اطلاعات دفاعی وزارت دفاع بریتانیا 27 جولای گفت: "در ماه‌های اخیر، روسیه به احتمال زیاد نیروی خود را در جنوب با حداقل تعداد کمی از انواع جدید Ka-52M افزایش داده است: یک هواپیمای به شدت اصلاح‌شده، که از درس‌هایی از تجربه روسیه در سوریه آگاه شده است".
یکی دیگر از پیشرفت‌های کلیدی در ناوگان Ka-52، ادغام یک موشک ضد تانک جدید به نام LMUR است که برد آن تقریباً 15 کیلومتر است. خدمه Ka-52 به سرعت از فرصت‌ها برای پرتاب این سلاح‌ها در خارج از برد دفاع هوایی اوکراین استفاده کرده‌اند."
LMUR چیست؟
LMUR، مخفف روسی موشک هدایت شونده چند منظوره سبک، همچنین به عنوان Izdeliye 305 ("محصول 305") شناخته می شود، یک موشک هوا به هوای منطبق با تمام شرایط آب و هوایی که می تواند توسط طیف وسیعی از هلیکوپترهای روسی حمل شود.
LMUR یک سلاح اساساً جدید است که برای اولین بار در سال 2021 در مجامع نظامی روسیه و خلیج فارس ظاهر شد و در پاییز 2022 به وسیله ارتش روسیه وارد خدمت شد. تولید آزمایشی محدود آن در سال های 2016-2017 با سیستمی که در سوریه علیه اهداف تروریستی مورد آزمایش قرار گرفته است، آغاز شد.
این موشک 105 کیلوگرمی به یک کلاهک 25 کیلوگرمی با قابلیت تکه تکه شدن با قابلیت انفجار بالا مجهز شده است و دارای یک سیستم اینرسی ماهواره ای/تصویربرداری حرارتی، از جمله یک کانال ارتباطی دو طرفه برای کنترل بلادرنگ و هدایت دستی است. موشک را می توان از فراتر از خط دید به سمت مختصات مشخص شلیک کرد و سپس از تصویرگر حرارتی برای یافتن و قفل کردن اهداف در مرحله نهایی پرواز استفاده کرد.
مشخصات فنی LMUR چیست؟
LMUR دارای پیکربندی دو بال x، شامل چهار باله تثبیت کننده بزرگتر در عقب و چهار باله کوچکتر به سمت جلو است. دو باله عقب مجهز به دیتالینک ارتباطی هستند. سر هومینگ گنبدی شکل دارای دوربین ها و تجهیزات حسگر است.
LMUR ها کم پرواز هستند و سقف پروازی آنها فقط 600 متر و حداقل ارتفاع 100 متر گزارش شده است. این موشک ها با سرعت 230 متر در ثانیه یا 828 کیلومتر در ساعت پرواز می کنند که در صورت ترکیب با پرواز در ارتفاع کم، شناسایی و نابودی آنها قبل از برخورد دشوار می شود.
چه کسی LMUR ها را می سازد؟
LMUR ها توسط KB Mashinostroyeniya، یک شرکت دفاعی، علمی و طراحی دولتی مستقر در منطقه مسکو که به دلیل تولید سامانه موشکی کوتاه برد اسکندر، به علاوه مجموعه ای از سامانه های ضد تانک و دفاع هوایی شوروی و روسیه، شناخته شده است، تولید می شوند.
مشابه غربی LMUR چیست؟
ایالات متحده موشکی با ویژگی‌های قابل مقایسه با LMUR در خدمت ندارد، اگرچه چندین مشابه خارجی از جمله موشک هدایت شونده اسپایک اسرائیل، Akeron MP فرانسه و موشک هوا به سطح ناگ هند وجود دارد. هدایت این سیستم‌ها نسبت به LMUR پیچیده‌تر است و کلاهک‌های کوچک‌تری حمل می‌کنند.
چشم انداز LMUR چیست؟
LMUR یک تغییر دهنده بازی بالقوه است به این معنا که تولید و ساخت موشک های بالستیک و کروز معمولی، مانند Kh-59، یک موشک کروز پرتاب هوایی بزرگ با برد 200 کیلومتر و کلاهک 320 کیلوگرمی، بسیار ارزان تر است.
علاوه بر این، با توانایی پرتاب از فواصل تا 15 کیلومتر، LMUR برد شلیک دو برابر بیشتر تسلیحات دفاع هوایی اوکراین ارائه شده توسط ناتو، از جمله Stinger MANPAD (8 کیلومتر) و Gepard Flakpanzer (5.5 کیلومتر از اصلی خود) را دارد.
به عبارت دیگر، بالگرد حامل موشک می تواند شلیک کرده و بدون اینکه هرگز توسط پدافند هوایی دشمن در معرض خطر قرار گیرد، به پایگاه بازگردد.
اطلاعات بریتانیا در موردLMUR چه اشتباهی داشت؟
دیمیتری دروزدنکو، سردبیر Arsenal of the Fatherland، یک نشریه امور نظامی آنلاین روسیه، می گوید یک مورد بزرگ وجود دارد که سرویس اطلاعات دفاعی وزارت دفاع بریتانیا در ارزیابی خود از LMUR اشتباه کرده است. وی به طور خاص خاطرنشان کرد که سرجنگی تکه تکه شده با قابلیت انفجار قوی این موشک به این معنی است که بهترین استفاده از آن علیه نیروی انسانی، زره سبک و محفظه ها است و نه در برابر تانک ها.
دروزدنکو به اسپوتنیک گفت:" "در وارد آوردن ضربه به دشمنی که در نوعی پناهگاه یا ساختمان است بسیار خوب است. از آنجا که در حالی که کلاهک های تجمعی مانند آنهایی که در ویخر یا آتاکا هستند برای شکستن زره های دشمن طراحی شده اند، در مورد LMUR، "یک کلاهک تکه تکه شده با انفجار بالا به بیرون پرواز می کند و ویژگی های آسیب کاملاً متفاوتی دارد. زیرا ویخر و آتاکا سوراخی را می سوزانند و در داخل اتاق بزرگ تأثیر چندانی نخواهند داشت".
دروزدنکو گفت که LMUR اولین موشک روسی است که قادر به شلیک بر اساس اصل "آتش و فراموش کن" است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала