- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

ادامه صحنه‌سازی غرب تا رسیدن روسیه به اهداف عملیات ویژه در اوکراین

© Sputnik / Mikhail Turgiev /  مراجعه به بانک تصاویر ساختمان سفارت روسیه در واشنگتن
ساختمان سفارت روسیه در واشنگتن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.07.2023
اشتراک
سفارت روسیه در آمریکا: این نوع صحنه‌سازی که در بوچا آغاز شد، بدیهی است تا زمانی که روسیه به تمام اهداف عملیات ویژه دست یابد، ادامه خواهد یافت.
به گزارش اسپوتنیک، سفارت روسیه در ایالات متحده در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که صحنه سازی غربی با هدف بازی با مردم برادر و تفرقه افکنی بین مؤمنان ارتدوکس تا زمانی که روسیه به تمام اهداف عملیات ویژه دست یابد ادامه خواهد یافت.
سفارت فدراسیون روسیه پیامی را منتشر کرد که در آن به انتشار مطالب کذایی در رسانه های آمریکایی تحت عنوان نمونه‌ای مقاله "کفر آمیز" نسخه آمریکایی وال استریت ژورنال اشاره می‌کند که در آن گویا روسیه عمداً به کلیسای ارتدکس اودسا در تاریخی حمله کرده است که روز غسل تعمید بوده است.
در سفارت روسیه در آمریکا خاطرنشان شد که غرب با قرار دادن مردم برادر و تفرقه افکنی بین مؤمنان ارتدوکس، چشم خود را بر کارزار جنایتکاران کی‌یف علیه کلیسای ارتدوکشس اوکراین می بندد.
در این گزارش آمده است: "این نوع صحنه‌سازی که در بوچا آغاز شد، بدیهی است تا زمانی که روسیه به تمام اهداف عملیات ویژه دست یابد، ادامه خواهد یافت".
Вид на Одесский порт. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.07.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
آمریکا سقوط اودسا را پیش بینی کرد
پیش از این، وزارت دفاع فدراسیون روسیه گزارش داده بود که یک موشک ضد هوایی اوکراین به احتمال زیاد در نتیجه بی لیاقتی اپراتورهای سیستم های دفاع هوایی که نیروهای مسلح در مناطق مسکونی مستقر کرده‌اند بر کلیسای جامع در اودسا سقوط کرده است.
نیروهای مسلح روسیه در 10 اکتبر، دو روز پس از حمله تروریستی اوکراین به پل کریمه که به گفته مقامات روسی، سرویس های ویژه اوکراین این حمله تروریستی را سازماندهی کردند، حملات به زیرساخت های اوکراینی، را آغاز کرد.
این حملات به تاسیسات انرژی، صنایع دفاعی، فرماندهی نظامی و ارتباطات در سراسر کشور انجام شد. از آن زمان، هشدارهای حمله هوایی هر روز در مناطق اوکراین و گاهی در سراسر کشور اعلام می شود.
گفتنی است، پیشتر، دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه اظهار داشت که نیروهای مسلح روسیه هرگز به زیرساخت های اجتماعی و کلیساها در اوکراین حمله نمی کند، هر ادعایی برعکس آن، به دور از واقعیت است.
وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اطلاعات رژیم کی‌یف در مورد ضربه به کلیسای جامع در اودسا در نتیجه استفاده از تسلیحات بسیار دقیق را تکذیب کرد.
Ежегодное послание президента РФ Федеральному Собранию - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.02.2023
پوتین کی‌یف را به ترور سیاسی و قلدری مومنان متهم کرد
به گفته وزارت دفاع روسیه، محتمل ترین دلیل تخریب معبد سقوط یک موشک هدایت شونده ضد هوایی اوکراینی است که در نتیجه بی لیاقتی اپراتورهای سامانه های پدافند هوایی اوکراین رخ داده است. نیروهای مسلح اوکراین عمداً این سیستم را در مناطق مسکونی قرار داده اند که باعث بروز چنین حادثه‌ای شده است
دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه در پاسخ به درخواستی برای اظهار نظر درباره اتهامات کی‌یف در مورد دخالت ادعایی روسیه در تخریب کلیسای جامع در اودسا گفت:" ما بارها گفته‌ایم و می‌توانیم این را تکرار کنیم که ما و نیروهای مسلح ما هرگز به تأسیسات زیرساخت اجتماعی حمله نمی‌کنیم، چه رسد به معابد، کلیساها و سایر بناها و عمارات مشابه.
بنابراین ما چنین اتهاماتی را نمی پذیریم، این یک دروغ مطلق است. در این مورد مشخص، موضوع شلیک ضد موشک هایی است که این کلیسا را ویران کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала