واکنش فرانسه به حوادث در نیجر

© AFP 2023Демонстранты собираются в знак протеста против задержания президента Мохаммеда Базума президентской гвардией в Ниамее
Демонстранты собираются в знак протеста против задержания президента Мохаммеда Базума президентской гвардией в Ниамее - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.07.2023
اشتراک
فرانسه اعلام کرد که بی درنگ به هرگونه تعرض به شهروندانش در نیجر پاسخ خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، کاخ الیزه روز یکشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که فرانسه د صورت هر گونه تعرض به شهروندانش در نیجر، "پاسخی بی درنگ" خواهد داد.

در بیانیه کاخ الیزه آمده است: "هرکس که به شهروندان، ارتش، دیپلمات ها و منافع کشور تعرض کند، بشکلی بی درنگ و بی امان با پاسخ فرانسه روبرو خواهد شد. رئیس جمهور هیچگونه حمله علیه این جمهوری و منافعش را تحمل نخواهد کرد".

همچنین وزارت خارجه فرانسه نیز روز یکشنبه از دولت نیجر خواست تا امنیت سفارت این کشور را در نیامی پایتخت کشور تامین نماید.

در بیانیه وزارت خارجه فرانسه تاکید شده است: "فرانسه هرگونه خشونت علیه انستیتوهای دیپلماتیک که (تامین) امنیت آن بر عهده کشور میزبان می باشد، را محکوم می نماید. نیروهای نیجری بر مبنانی کنوانسیون وین موظف به تامین امنیت انستیتوهای دیپلماتیک و کنسولگری می باشند. ما خواهان اجرای بی درنگ این تعهد که بر مبنای حقوق بین الملل بر دوش (آنها) است، می باشیم".

به گفته وزارت خارجه فرانسه در حال حاضر 600 شهروند این کشور در نیجر حضور دارند.
Протесты в Нигере  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.07.2023
تجمع معترضان با پرچم روسیه در مقابل سفارت فرانسه در نیجر
پیشتر رسانه ها اعلام کرده بودند که هزاران نفر در نیجر در اقدامی اعتراضی بر علیه فرانسه و جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا و نیز در حمایت از "شورای ملی دفاع از میهن" که بعد از کودتا توسط شرکت کنندگان در آن تشکیل شده است، شرکت کردند. این تظاهرات از جمله در برابر سفارت فرانسه در نیامی برگزار شد. گفته می شود که تظاهر کنندگان شعارهایی را بر علیه فرانسه و جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا سر داده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала