دانمارک محدودیت هایی را در خصوص اقدامات توهین آمیز به قرآن اعمال می کند

© AP Photo / Heribert Proepperدانمارک
دانمارک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.07.2023
اشتراک
دولت دانمارک اعمال محدودیت هایی را برای اقداماتی که با سوزاندن قرآن و سایر رویدادهای مشابه که دین، فرهنگ، سایر کشورها را توهین می کند و امنیت پادشاهی را تهدید می کند، در نظر خواهد گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، کابینه دانمارک روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: "دولت دانمارک امکان مداخله در موقعیت‌های خاص را بررسی خواهد کرد، به‌عنوان مثال، سایر کشورها، فرهنگ‌ها و مذاهب مورد توهین قرار می‌گیرند و این امر می‌تواند پیامدهای منفی قابل توجهی برای دانمارک داشته باشد، به ویژه از نظر امنیتی".
همانطور که اشاره شد، محدودیت‌های احتمالی نباید این ماده را که "آزادی بیان در دانمارک دامنه بسیار وسیعی دارد" نادیده بگیرد.
در این بیانیه تاکید شده است که اقدام سوزاندن قرآن یک عمل بسیار توهین آمیز است که قبلاً توسط چندین نفر انجام شده است.
در متن این بیانیه آمده است:" این افراد معدود نماینده ارزش‌هایی نیستند که جامعه دانمارک بر اساس آن ساخته شده است. این اقدامات به سود افراط گرایان است. آنها در زمانی که ما نیاز به دور هم جمع شدن داریم، تفرقه می کارند و برای کشورهایی که می خواهند بین غرب و جنوب جهانی شکاف ایجاد کنند، سودمند است".
گروه افراطی "وطن پرستان دانمارکی" طی هفته گذشته چندین بار اقدام به آتش زدن قرآن در جلوی سفارتخانه های ترکیه، مصر و پاکستان در کپنهاگ انجام داده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала