ترکیه از سوئد انتظار مبارزه با "اقدامات اسلام هراسانه" دارد

© AP Photo / Emrah GurelЛунное затмение за мечетью Камлика в Стамбуле
Лунное затмение за мечетью Камлика в Стамбуле - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.07.2023
اشتراک
وزیر امور خارجه ترکیه گفت که آنکارا از استکهلم در مبارزه با اقدامات اسلام هراسانه انتظار گام های مشخصی دارد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه ترکیه در اطلاعیه ای از گفتگوی تلفنی هاکان فیدان وزیر امور خارجه این کشور با توبیاس بیلستروم همتای سوئدی خود خبر داد.
در این اطلاعیه آمده است:" وزیر خارجه فیدان با بیان اینکه ادامه اقدامات برای هتک حرمت به قرآن در اروپا تحت عنوان آزادی بیان غیرقابل قبول است، تاکید کرد که آنکارا از استکهلم در رابطه با این اقدامات که انتقاد کشورهای اسلامی را برانگیخته، انتظار دارد اقدامات مشخصی انجام دهد"
وزیران همچنین در مورد روند الحاق سوئد به ناتو گفتگو کردند.
فیدان پیشتر گفته بود که کشورهای اسلامی پس از نشست سازمان همکاری اسلامی در 31 ژوئیه، پاسخی واحد به اقدامات هتک حرمت قرآن در کشورهای اروپایی خواهند داد.
هتک حرمت به قرآن در استکهلم در اواخر ماه ژوئن در جشن عید قربان با واکنش گسترده بسیاری از کشورهای جهان مواجه شد. عراق از مقامات سوئدی خواستار استرداد مهاجری شد که این اقدام را انجام داده بود و ده ها عراقی برای تظاهرات در نزدیکی سفارت این کشور در بغداد تجمع کردند. این اقدام همچنین توسط ایران، الجزایر، افغانستان، مصر، اندونزی، لبنان، سوریه، ترکیه، ازبکستان، احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب و دبیرکل شورای همکاری کشورهای عربی خلیج فارس محکوم شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала