نتایج مطالعه تجهیزات نظامی به غنیمت گرفته شده ناتو در روسیه اعلام شد

تانک آلمانی لئوپارد 2 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.07.2023
اشتراک
یک منبع آگاه در روسیه اعلام کرد که متخصصان دفاعی با مطالعه تجهیزات به غنیمت گرفته شده ناتو، متوجه شده اند که مدل های غربی از زره قابل قبولی برخوردار هستند اما تحرک آنها در سطح بالایی نیست و ساختار آنها بیش از حد پیچیده است.
به گزارش اسپوتنیک، در جریان تلاش های ناموفق برای حمله به مواضع روسیه نیروهای مسلح اوکراین در سال جاری، نمونه هایی از خودروهای زرهی غربی به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفت، از جمله تانک های لئوپارد 2 آلمانی، خودروهای جنگی پیاده نظام آمریکایی بردلی و تانک های چرخ دار فرانسوی AMX-10RC. علاوه بر این، از سال گذشته، نیروهای اوکراینی از تعداد زیادی هویتزر، خودروهای زرهی و ساامنه های موشکی پرتاب چندگانه تهیه شده توسط کشورهای ناتو استفاده کرده اند.
در ماه ژوئن، وزارت دفاع روسیه از تصرف تانک های لئوپارد و خودروهای جنگی پیاده نظام بردلی در راستای زاپاروژیه خبر داد. روز جمعه، مشخص شد که ارتش روسیه یک تانک چرخدار فرانسوی را در نزدیکی شهر زاپاروژیه به غنیمت گرفت. به گفته هلدینگ روسی" ویسکوتوچنیه کومپلکسی" ، در حال حاضر متخصصان این شرکت موفق به مطالعه شش نوع تجهیزات غربی شده‌اند که در جریان عملیات ویژه نظامی در اوکراین ضبط شده‌اند.
یک منبع اشاره کرد، تجهیزات غربی ضبط شده توسط مجموعه گسترده ای از متخصصان از شرکت های مختلف مجتمع نظامی-صنعتی روسیه در حال بررسی است.
زلنسکی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.07.2023
زلنسکی پس از شکست ضد حمله اوکراین چه گزینه هایی را در پیش دارد؟
این منبع گفت: "در حال حاضر، در خلال آزمایش تجهیزات ناتو، نتایج اولیه ای به دست آمده است که عموماً انتظارات را برآورده می کند. به ویژه، آزمایشات نشان داده است که مدل های غربی از سطح قابل قبولی از حفاظت زرهی برخوردار هستند، اگرچه تعداد زیادی از نقاط ضعف را به دلیل عدم مطابقت آنها با مطالبات دفاعی در نبردهای معاصر دارند ."
وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، تجهیزات ناتو از جمله در مناطق صعب العبور به ویژه در خاک‌های سخت و چسبناک تحرک و مانورپذیری خیلی بالایی ندارند.
این منبع افزود: یکی دیگر از نقاط ضعف فناوری غربی، پیچیدگی بیش از حد طراحی است. او تصریح کرد که این موضوع در مورد پیچیدگی تسلط بر فناوری نیست، بلکه مربوط به قابلیت نگهداری و ارائه سرویس است.
منبع توضیح داد: "قابلیت تعمیر و نگهداری نمونه های غربی به ویژه در شرایط صحرایی بسیار کم و پر هزینه است. و این در درجه اول به دلیل ویژگی های طراحی تجهیزات آنها است که در برخی موارد صادقانه بگویم غیرمنطقی است" و افزود مطالعه غنائم جنگی ادامه دارد .
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала