زلنسکی پس از شکست ضد حمله اوکراین چه گزینه هایی را در پیش دارد؟

© Photo / The Presidential Office of Ukraineزلنسکی
زلنسکی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.07.2023
اشتراک
پس از شکست در ضد حمله، اوکراین باید بین دو گزینه بد یکی را انتخاب کند.
به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را اسکات ریتر، افسر سابق اطلاعات ارتش آمریکا در مقاله خود برای Consortium News بیان کرد.
به عقیده وی، رئیس جمهور اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، اکنون می تواند "سم را به اختیار خود انتخاب کند": موافقت با صلح، پذیرش ادعاهای ارضی روسیه و انصراف برای همیشه از امکان عضویت در ناتو. یا ادامه مبارزه با نتیجه محتمل در قالب تلفات جدید سرزمینی و نابودی ملت اوکراین.
به گفته ریتر، تراژدی درگیری اوکراین در این واقعیت نهفته است که زلنسکی جان هموطنانش را گرفت تا به باشگاه غربی بپیوندد. رهبر اوکراین این شرایط را پذیرفت، اما غرب نتوانست به شکست استراتژیک روسیه دست یابد.
ساختمان سرویس امنیتی اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.07.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
زلنسکی از انهدام ساختمان سرویس امنیتی اوکراین خبر داد
ریتر می نویسد: "وقتی این فداکاری نتیجه مطلوب را به همراه نداشت، درهای ناتو، که برای تحریک اوکراین به کار انتحاری خود باز مانده بود، به شدت بسته شد.
وی افزود که پس از پایان درگیری، ناتو با بحران وجودی روبرو خواهد شد و برای موجودیت خود در نظم نوظهور جهانی مبارزه خواهد کرد. ریتر در پایان گفت: نشست ویلنیوس ناتو در 11-12 ژوئیه "مرثیه ای برای کابوس ایجاد شده توسط خود اروپا بود."
پیش از این، الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین گفته بود که این کشور می تواند در ژوئیه 2024 در نشست سران این ائتلاف در واشنگتن به عضویت ناتو پذیرفته شود. وی خاطرنشان کرد که این کشور می تواند پس از پایان جنگ در خاک خود به ناتو بپیوندد. وزیر دفاع اوکراین ابراز اطمینان کرد که این درگیری تا تابستان آینده پایان خواهد یافت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала