وزارت خارجه روسیه به نقش بین المللی و مسئولانه آفریقای جنوبی در رابطه با روسیه تاکید کرد

© Sputnik / Наталья Селиверстоваوزارت خارجه روسیه
وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.07.2023
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه روسیه: آفریقای جنوبی موضعی مسئولانه و مستقل در قبال روسیه نشان داده است.
به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه، ماریا زاخارووا، گفت: آفریقای جنوبی موضعی مسئولانه و مستقل در قبال روسیه نشان داده است و واشنگتن باید این را در نظر داشته باشد.
زاخارووا در توضیح نشریه فارین پالیسی که به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد ویکتوریا نولند معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی قصد دارد در آینده نزدیک به آفریقای جنوبی سفر کند تا پرتوریا را از همکاری با مسکو منصرف کند، را بن بست روابط آمریکا خواند.

زاخارووا در مورد سفر سازماندهی شده توسط ایالات متحده از نمایندگان آمریکایی در پی سفرهای وزیر خارجه روسیه، خاطرنشان کرد که "این نشان دهنده یک بحران عمیق است.

او گفت: "پرتوریا، و به طور کلی آفریقای جنوبی، من فکر می کنم، قبلاً در مورد این موضوع صحبت کرده اند، خود را بازیگرانی مسئول و یک کشور مستقل با منافع ملی خود نشان داده اند.
این دیپلمات خاطرنشان کرد: کشوری که دست به چنین کارهایی می زند و نمی تواند با آرامش به موفقیت های دیگران نگاه کند و از عهده هیچ گونه سخاوتی نسبت به کشورهای دیگر برنمی آید، محکوم به فناست.
دیدار روسای جمهور روسیه و آفریقای جنوبی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.07.2023
چندرسانه ای
رئیس جمهور آفریقای جنوبی، پوتین را شریکی سخت کوش خواند + ویدئو
او افزود: این موضوع با اطمینان، عمیق ترین بحران داخلی آنها است و این احساس نوعی عدم اطمینان فاحش در میان سیاستمداران آمریکایی است.
به گفته این دیپلمات، ایالات متحده می تواند این را بداند، "زیرا به همان اندازه که آفریقای جنوبی در شورای امنیت سازمان ملل حضور داشته است، به همان اندازه در ارزیابی های خود، استقلال وعدم وابستگی در فعالیت های بین المللی خود را نشان داده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала